Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7213
Название: Підвищення довговічності барабанних гальмівних механізмів двовісних транспортних машин в умовах експлуатації
Другие названия: Ncreasing longevity drum brakes biaxial highway vehicles under operation
Авторы: Назаров, О. І.
Назаров, І. О.
Абрамов, Д. В.
Ключевые слова: барабанний гальмівний механізм;знос;поверхня тертя;довговічність;умови експлуатації;drum brakes;wear;surface friction;durability;operating conditions
Дата публикации: 2016
Издательство: ХНТУСГ
Библиографическое описание: Назаров О. І., Назаров І. О., Абрамов Д. В. Підвищення довговічності барабанних гальмівних механізмів двовісних транспортних машин в умовах експлуатації. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2016. № 5. С. 76-85.
Серия/номер: Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 5
Краткий осмотр (реферат): Визначено закономірність зміни зносу барабанних гальмівних механізмів двовісних транспортних машин під час експлуатації в залежності від зміни коефіцієнта розподілу гальмівних сил між осями, їх геометричних параметрів та швидкості зношування, які дозволяють зробити рекомендації щодо введення того чи іншого закону розподілу гальмівних сил між осями транспортної машини та термінів заміни зношених деталей барабанних гальмівних механізмів під час експлуатації.
In a typical case considered abrasive wear on brakes drum "duo-duplex" "duplex" and "simplex" during the operation of transport and technological machines. Obtained laws that take into account the rate of brake force distribution, design parameters coupled parts and wear rate for a given period of operation to determine the limit of wear-coupling drum pad that can serve as a criterion reliability prediction brakes mounted on the rear axle axle transport vehicles.To prolong the life of drum brakes in certain conditions axle transport vehicles should be increased: - ratio constant brake force distribution between the axles; - structural factors of the rear brakes; - friction surface width (width of pads); - durability of materials and drum pads. Determined pattern change wear drum brakes axle motor vehicles in operation depending on changes in the coefficient brake force distribution between the axles, their geometric parameters and rate of wear that can make recommendations on the introduction of a law brake force distribution between the axles transporter and terms replace worn parts drum brakes during operation.The aim is to increase durability drum brakes axle transport vehicles due to the choice of the coefficient brake force distribution between the axles, which would be in operation provide the lowest level of depreciation coupled parts.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7213
ISSN: 2311-441X
Располагается в коллекциях:№ 5

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
13.pdf905.76 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.