Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7213
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНазаров, О. І.-
dc.contributor.authorНазаров, І. О.-
dc.contributor.authorАбрамов, Д. В.-
dc.date.accessioned2022-09-22T19:48:33Z-
dc.date.available2022-09-22T19:48:33Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationНазаров О. І., Назаров І. О., Абрамов Д. В. Підвищення довговічності барабанних гальмівних механізмів двовісних транспортних машин в умовах експлуатації. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2016. № 5. С. 76-85.uk_UA
dc.identifier.issn2311-441X-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7213-
dc.description.abstractВизначено закономірність зміни зносу барабанних гальмівних механізмів двовісних транспортних машин під час експлуатації в залежності від зміни коефіцієнта розподілу гальмівних сил між осями, їх геометричних параметрів та швидкості зношування, які дозволяють зробити рекомендації щодо введення того чи іншого закону розподілу гальмівних сил між осями транспортної машини та термінів заміни зношених деталей барабанних гальмівних механізмів під час експлуатації.uk_UA
dc.description.abstractIn a typical case considered abrasive wear on brakes drum "duo-duplex" "duplex" and "simplex" during the operation of transport and technological machines. Obtained laws that take into account the rate of brake force distribution, design parameters coupled parts and wear rate for a given period of operation to determine the limit of wear-coupling drum pad that can serve as a criterion reliability prediction brakes mounted on the rear axle axle transport vehicles.To prolong the life of drum brakes in certain conditions axle transport vehicles should be increased: - ratio constant brake force distribution between the axles; - structural factors of the rear brakes; - friction surface width (width of pads); - durability of materials and drum pads. Determined pattern change wear drum brakes axle motor vehicles in operation depending on changes in the coefficient brake force distribution between the axles, their geometric parameters and rate of wear that can make recommendations on the introduction of a law brake force distribution between the axles transporter and terms replace worn parts drum brakes during operation.The aim is to increase durability drum brakes axle transport vehicles due to the choice of the coefficient brake force distribution between the axles, which would be in operation provide the lowest level of depreciation coupled parts.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХНТУСГuk_UA
dc.relation.ispartofseriesТехнічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 5-
dc.subjectбарабанний гальмівний механізмuk_UA
dc.subjectзносuk_UA
dc.subjectповерхня тертяuk_UA
dc.subjectдовговічністьuk_UA
dc.subjectумови експлуатаціїuk_UA
dc.subjectdrum brakesuk_UA
dc.subjectwearuk_UA
dc.subjectsurface frictionuk_UA
dc.subjectdurabilityuk_UA
dc.subjectoperating conditionsuk_UA
dc.titleПідвищення довговічності барабанних гальмівних механізмів двовісних транспортних машин в умовах експлуатаціїuk_UA
dc.title.alternativeNcreasing longevity drum brakes biaxial highway vehicles under operationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdf905.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.