Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7213
Title: Підвищення довговічності барабанних гальмівних механізмів двовісних транспортних машин в умовах експлуатації
Other Titles: Ncreasing longevity drum brakes biaxial highway vehicles under operation
Authors: Назаров, О. І.
Назаров, І. О.
Абрамов, Д. В.
Keywords: барабанний гальмівний механізм;знос;поверхня тертя;довговічність;умови експлуатації;drum brakes;wear;surface friction;durability;operating conditions
Issue Date: 2016
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Назаров О. І., Назаров І. О., Абрамов Д. В. Підвищення довговічності барабанних гальмівних механізмів двовісних транспортних машин в умовах експлуатації. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2016. № 5. С. 76-85.
Series/Report no.: Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 5
Abstract: Визначено закономірність зміни зносу барабанних гальмівних механізмів двовісних транспортних машин під час експлуатації в залежності від зміни коефіцієнта розподілу гальмівних сил між осями, їх геометричних параметрів та швидкості зношування, які дозволяють зробити рекомендації щодо введення того чи іншого закону розподілу гальмівних сил між осями транспортної машини та термінів заміни зношених деталей барабанних гальмівних механізмів під час експлуатації.
In a typical case considered abrasive wear on brakes drum "duo-duplex" "duplex" and "simplex" during the operation of transport and technological machines. Obtained laws that take into account the rate of brake force distribution, design parameters coupled parts and wear rate for a given period of operation to determine the limit of wear-coupling drum pad that can serve as a criterion reliability prediction brakes mounted on the rear axle axle transport vehicles.To prolong the life of drum brakes in certain conditions axle transport vehicles should be increased: - ratio constant brake force distribution between the axles; - structural factors of the rear brakes; - friction surface width (width of pads); - durability of materials and drum pads. Determined pattern change wear drum brakes axle motor vehicles in operation depending on changes in the coefficient brake force distribution between the axles, their geometric parameters and rate of wear that can make recommendations on the introduction of a law brake force distribution between the axles transporter and terms replace worn parts drum brakes during operation.The aim is to increase durability drum brakes axle transport vehicles due to the choice of the coefficient brake force distribution between the axles, which would be in operation provide the lowest level of depreciation coupled parts.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7213
ISSN: 2311-441X
Appears in Collections:№ 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdf905.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.