Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/16726
Title: Освіта і господарський розвиток: теоретико-методологічне осмислення базових категорій
Other Titles: Education and economic development: Theoretical and methodological comprehension of basic categories.
Образование и хозяйственное развитие: Теоретико-методологическое осмысление базовых категорий.
Authors: Савицька, Н. Л.
Keywords: освіта;господарський розвиток;сфера освіти;освітні послуги;університет;стейкхолдери;образование;хозяйственное развитие;сфера образования;образовательные услуги;университет;стейкхолдеры;education;economic development;field education;educational services;university;stakeholders
Issue Date: 2014
Citation: Савицька Н. Л. Освіта і господарський розвиток: теоретико-методологічне осмислення базових категорій. Економіка. Управління. Інновації. Випуск № 2 (12), 2014.
Abstract: У статті здійснено теоретико-методологічне осмислення базових категорій взаємовпливу та взаємозв’язку освіти та господарського розвитку. Визначено поняття господарського розвитку, умови перетворення освіти у сферу господарського розвитку, наведена характеристика освітніх послуг як продукту виробництва. Запропоновано застосування методології інституціональної теорії до аналізу економічних відносин між зовнішніми і внутрішніми стейкхолдерами сфери освіти.
В статье осуществлено теоретико-методологическое осмысление базисных категорий взаимовлияния и взаимосвязи образования и хозяйственного развития. Определены понятие хозяйственного развития, условия превращения образования в сферу хозяйственного развития, дана характеристика образовательных услуг как продукта производства. Предложено использование методологии институциональной теории к анализу экономических отношений между внешними и внутренними стейкхолдерами сферы образования.
The article presents the theoretical and methodological understanding of the basic categories of mutual influence and interaction between education and economic development. The notion of economic development, the conditions of the transformation of education in economic development, given the characteristics of educational services as product manufacturing are defined. It was proposed the use of the methodology of institutional theory to the analysis of economic relations between the internal and external stakeholders of education.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/16726
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Savyts_ka_Osvita_hospodars_kyy_rozvytok_2014_2.pdf174.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.