Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7338
Название: | Техніко-економічне обґрунтування процесів змішування сипких матеріалів |
Другие названия: | Feasibility study of mixing bulk materials |
Авторы: | Марунич, О. П. |
Ключевые слова: | техніко-економічне обґрунтування;процеси;змішування;експлуатаційні витрати;feasibility study;processes;mixing;operating costs |
Дата публикации: | 2018 |
Издательство: | ХНТУСГ |
Библиографическое описание: | Марунич О. П. Техніко-економічне обґрунтування процесів змішування сипких матеріалів. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2018. № 11. С. 285-290. |
Серия/номер: | Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів № 11; |
Краткий осмотр (реферат): | У статті представлено техніко-економічне обґрунтування процесів змішування сипких матеріалів. Розроблено модель вибору конструктивних конвеєрів для змішування сільськогосподарських матеріалів з урахуванням можливих обсягів витрат, що виникають внаслідок сукупних витрат, які включають собівартість виготовлення, експлуатації, технічний огляд і ремонт. Обґрунтовано, що вибір варіанта конструкції робочих органів в першу чергу залежить від характеру виконання процесу і навантаження на робочий орган. The model of choosing construction conveyers for transporting agricultural cargo along the curvilinear trajectory taking into account possible expenditures caused by the damage of cargo and total expenditures, which include manufacturing, operation. Maintenance and repair cost price has been developed. The synthesis of conveyer operating members taking advantage of the hierarchic groups method and using morphological analyses has been carried out. It was interpreted, that the choise of option of the operating members desing depends first of all on the nature of the performed process and loanding on the operating member. That is why for the purpose to proside the desing of the operation members, the number of construction solution options can be reduced and one may develop a great number of conveyer designs capable to operate officiently for the transporting of bulk cargo along the curvilinear trajectory. It was revealed, that damage losses while transporting and transferring are in ten times greater than those of the conveyer total cost. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7338 |
ISSN: | 2311-441X |
Располагается в коллекциях: | № 11 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
37.pdf | 8.03 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.