Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6392
Title: Економічна сутність системи маркетингу аграрних підприємств, її складові та функції
Other Titles: The economic essence of marketing of agricultural enterprises, its components and functions.
Экономическая сущность системы маркетинга аграрных предприятий, ее составляющие и функции.
Authors: Мельничук, О.І.
Лопотан, Л.В.
Keywords: система маркетингу, аграрне підприємство, функції маркетингу, ринок, інформація, споживач, аграрний сектор, управління.;marketing system, agricultural enterprise functions of marketing, market information, consumer, agricultural sector, governance;система маркетинга, аграрное предприятие, функции маркетинга, рынок, информация, потребитель, аграрный сектор, управление.
Issue Date: 2015
Publisher: Харків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєва
Citation: Мельничук О.І. Лопотан Л.В. Економічна сутність системи маркетингу аграрних підприємств, її складові та функції. 2015. № 3. С. 259
Series/Report no.: Економічні науки;№ 3
Abstract: У статті розглянуто наукові підходи до визначення економічної сутності системи маркетингу аграрних підприємств. Виявлено, що серед науковців немає загальноприйнятого трактування цієї категорії. Зроблено спробу дати авторське визначення системи маркетингу аграрних підприємств», узагальнено її складові та функції. Розроблено структурно логічну модель системи маркетингу аграрних підприємств з позицій функціонального підходу.
During the last decade the vast majority of domestic enterprises use different marketing tools to ensure success in the market. But the best result is possible only if the marketing activities of the company will be considered and organized as a system. The subject of the article is to study the formation of the marketing system of agricultural enterprises. The purpose of this paper is a synthesis of scientific approaches to the interpretation of economic content of the category "marketing system of agricultural enterprises", the definition of its components and functions. The study used the following methods: induction and deduction – in the definition of "marketing system for agricultural enterprises"; system – in the interpretation of the company as the marketing system; generalization, comparison and grouping – in identifying its components and functions; monographic – in the study of national experience of marketing enterprises.
В статье рассмотрены научные подходы к определению экономической сущности системы маркетинга аграрных предприятий. Установлено, что среди ученых нет общепринятой трактовки этой категории. Сделана попытка дать авторское определение системы маркетинга аграрных предприятий», обобщенно ее составляющие и функции. Разработана структурно-логическая модель системы маркетинга аграрных предприятий с позиций функционального подхода.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6392
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва серія "Економічні науки" № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melnychuk_Lopotan.pdf324.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.