Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6392
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМельничук, О.І.-
dc.contributor.authorЛопотан, Л.В.-
dc.date.accessioned2022-09-06T07:32:44Z-
dc.date.available2022-09-06T07:32:44Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationМельничук О.І. Лопотан Л.В. Економічна сутність системи маркетингу аграрних підприємств, її складові та функції. 2015. № 3. С. 259uk_UA
dc.identifier.otherУДК 631.11:631.1.027-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6392-
dc.description.abstractУ статті розглянуто наукові підходи до визначення економічної сутності системи маркетингу аграрних підприємств. Виявлено, що серед науковців немає загальноприйнятого трактування цієї категорії. Зроблено спробу дати авторське визначення системи маркетингу аграрних підприємств», узагальнено її складові та функції. Розроблено структурно логічну модель системи маркетингу аграрних підприємств з позицій функціонального підходу.uk_UA
dc.description.abstractDuring the last decade the vast majority of domestic enterprises use different marketing tools to ensure success in the market. But the best result is possible only if the marketing activities of the company will be considered and organized as a system. The subject of the article is to study the formation of the marketing system of agricultural enterprises. The purpose of this paper is a synthesis of scientific approaches to the interpretation of economic content of the category "marketing system of agricultural enterprises", the definition of its components and functions. The study used the following methods: induction and deduction – in the definition of "marketing system for agricultural enterprises"; system – in the interpretation of the company as the marketing system; generalization, comparison and grouping – in identifying its components and functions; monographic – in the study of national experience of marketing enterprises.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассмотрены научные подходы к определению экономической сущности системы маркетинга аграрных предприятий. Установлено, что среди ученых нет общепринятой трактовки этой категории. Сделана попытка дать авторское определение системы маркетинга аграрных предприятий», обобщенно ее составляющие и функции. Разработана структурно-логическая модель системы маркетинга аграрных предприятий с позиций функционального подхода.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєваuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономічні науки;№ 3-
dc.subjectсистема маркетингу, аграрне підприємство, функції маркетингу, ринок, інформація, споживач, аграрний сектор, управління.uk_UA
dc.subjectmarketing system, agricultural enterprise functions of marketing, market information, consumer, agricultural sector, governanceuk_UA
dc.subjectсистема маркетинга, аграрное предприятие, функции маркетинга, рынок, информация, потребитель, аграрный сектор, управление.uk_UA
dc.titleЕкономічна сутність системи маркетингу аграрних підприємств, її складові та функціїuk_UA
dc.title.alternativeThe economic essence of marketing of agricultural enterprises, its components and functions.uk_UA
dc.title.alternativeЭкономическая сущность системы маркетинга аграрных предприятий, ее составляющие и функции.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва серія "Економічні науки" № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melnychuk_Lopotan.pdf324.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.