Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/54921
Назва: Дослідження та оптимізація процесу виділення води з дизельного пального за допомогою високопористого політетрафторетилену
Інші назви: Research and optimization of the process of water extraction from diesel fuel using high-porosity polytetrafluoroethylene
Автори: Дараган, Марина Романівна
Науковий керівник : Калюжний, О. Б.
Місце роботи: Державний біотехнологічний університет, Кафедра сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О. І. Сідашенка
Ключові слова: об'ємні пористі матеріали на основі політетрафторетилену;оптимізація пористої структури;комбінування пористих матеріалів;ефективність зневоднення;сепаратор розділення водотопливної емульсії
Дата публікації: 2024
Видавництво: Харків: ДБТУ
Бібліографічний опис: Дараган М. Р. Дослідження та оптимізація процесу виділення води з дизельного пального за допомогою високопористого політетрафторетилену: кваліфікаційна робота магістра: спец. 133 – Галузеве машинобудування; наук. кер. О. Б. Калюжний. Харків: ДБТУ, 2024. 83 с.
Короткий огляд (реферат): Висока ефективність сепарації води з палива об'ємними пористими матеріалами на основі політетрафторетилену (ПТФЕ), утвореними з використанням пороутворювача, була підтверджена. Були визначені основні параметри пористої структури матеріалу (пористість, максимальний і середній діаметр міжпорових каналів, коефіцієнт звивистості пор) та встановлена їх роль у формуванні сепаруючих властивостей матеріалів. Показано, що зменшення розміру найбільш проникних пор та підвищення коефіцієнта звивистості порових каналів призводить до підвищення ефективності зневоднення. Досліджено вплив швидкості фільтрування Vф та товщини пористого матеріалу h на ступінь зневоднення h. Для кожної товщини h пористого матеріалу існує інтервал Vф, в якому h=100%. Зі збільшенням Vф ступінь зневоднення h знижується, а перепад тиску ΔP на пористому матеріалі зростає. Залежність ΔP ( Vф) лінійна, але має точку зламу. Існує критична швидкість Vк, вище якої спостерігається різке зниження h. Був вивчений процес сепарації та встановлено три стадії його протікання (акумуляція, суфозія, седиментація). Запропоновано механізм сепарації емульгованої води з дизельного палива пористими ПТФЕ. Показано, що для досягнення максимальної ефективності сепарації необхідно комбінувати матеріали з різною пористістю. Запропонована комбінована двошарова схема сепарації водотопливної емульсії дозволила збільшити dгл до 3¸4 мм, а Vк в 1,5 раза, і знизити ΔP в 2 ра
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/54921
Розташовується у зібраннях:133 – “Галузеве машинобудування” (Магістри)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2024_M_458_133ts-22mn-01 _Daragan_M._R..pdf
  Restricted Access
1.45 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити    Запит копії


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.