Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/54921
Title: Дослідження та оптимізація процесу виділення води з дизельного пального за допомогою високопористого політетрафторетилену
Other Titles: Research and optimization of the process of water extraction from diesel fuel using high-porosity polytetrafluoroethylene
Authors: Дараган, Марина Романівна
metadata.dc.contributor.advisor: Калюжний, О. Б.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О. І. Сідашенка
Keywords: об'ємні пористі матеріали на основі політетрафторетилену;оптимізація пористої структури;комбінування пористих матеріалів;ефективність зневоднення;сепаратор розділення водотопливної емульсії
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Дараган М. Р. Дослідження та оптимізація процесу виділення води з дизельного пального за допомогою високопористого політетрафторетилену: кваліфікаційна робота магістра: спец. 133 – Галузеве машинобудування; наук. кер. О. Б. Калюжний. Харків: ДБТУ, 2024. 83 с.
Abstract: Висока ефективність сепарації води з палива об'ємними пористими матеріалами на основі політетрафторетилену (ПТФЕ), утвореними з використанням пороутворювача, була підтверджена. Були визначені основні параметри пористої структури матеріалу (пористість, максимальний і середній діаметр міжпорових каналів, коефіцієнт звивистості пор) та встановлена їх роль у формуванні сепаруючих властивостей матеріалів. Показано, що зменшення розміру найбільш проникних пор та підвищення коефіцієнта звивистості порових каналів призводить до підвищення ефективності зневоднення. Досліджено вплив швидкості фільтрування Vф та товщини пористого матеріалу h на ступінь зневоднення h. Для кожної товщини h пористого матеріалу існує інтервал Vф, в якому h=100%. Зі збільшенням Vф ступінь зневоднення h знижується, а перепад тиску ΔP на пористому матеріалі зростає. Залежність ΔP ( Vф) лінійна, але має точку зламу. Існує критична швидкість Vк, вище якої спостерігається різке зниження h. Був вивчений процес сепарації та встановлено три стадії його протікання (акумуляція, суфозія, седиментація). Запропоновано механізм сепарації емульгованої води з дизельного палива пористими ПТФЕ. Показано, що для досягнення максимальної ефективності сепарації необхідно комбінувати матеріали з різною пористістю. Запропонована комбінована двошарова схема сепарації водотопливної емульсії дозволила збільшити dгл до 3¸4 мм, а Vк в 1,5 раза, і знизити ΔP в 2 ра
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/54921
Appears in Collections:133 – “Галузеве машинобудування” (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_M_458_133ts-22mn-01 _Daragan_M._R..pdf
  Restricted Access
1.45 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.