Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5457
Title: Вхождение специальности «Транспортные технологии» в образовательное интернет-пространство логистической направленности
Other Titles: The entry of the specialty «Transport technologies» into the educational Internet space of a logistical direction
Authors: Горяинов, А. Н.
Keywords: транспортные технологии;логистика;специальность;образование;университет;дистанционный курс;онлайн;образовательная программа;transport technologies;logistics;specialty;education;university;distance course;online;educational program
Issue Date: 2017
Publisher: Харків
Citation: Горяинов А. Н. Вхождение специальности «Транспортные технологии» в образовательное интернет-пространство логистической направленности. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2017. № 9. С. 78-95
Abstract: Дана характеристика реализации дистанционных курсов Массачусетским технологическим институтом. Показана взаимосвязь специальности «транспортные технологии» со специальностями логистической направленности. Выделены проблемы интеграции специальностей Украины в образовательное Интернет-пространство. Определены группы образовательных программ по совместимости со специальностью «транспортные технологии». Проанализированы подходы к реализации образовательных программ. Представлена взаимосвязь видов деятельности персонала в рамках реализации стратегии продвижения отечественных специальностей на международный уровень. Рассмотрены вопросы адаптации показателей специальности под международный формат. Показана взаимос вязь международных дистанционных и локальных платформ обучения. Дана характеристика международных образовательных онлайн платформ. Описана идея встраивания дистанционных курсов в учебные планы подготовки специалистов.
The characteristic of realization of distance courses by the Massachusetts Institute of Technology is given. The interrelation of a specialty "transport technologies" with specialties of a logistical orientation is shown. The problems of integration of specialties of Ukraine into the educational Internet space are singled out. Groups of educational programs on compatibility with a specialty "transport technologies" are defined. Approaches to the implementation of educational programs are analyzed. The interrelation of the types of personnel activities within the framework of the strategy of promoting national specialties to the international level is presented. The issues of adaptation of the specialty indicators to the international format are considered. Interrelation of international distance and local training platforms is shown. Characteristics of international educational online platforms are given. The idea of embedding distance courses in the curricula of training specialists is described.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5457
Appears in Collections:№ 9

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdf772.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.