Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/43117
Назва: | Сучасне мистецтво як феномен суспільства споживання |
Інші назви: | Contemporary art as a phenomenon of consumer society |
Автори: | Христосов, Костянтин Сергійович |
Науковий керівник : | Нечітайло, І. С. |
Місце роботи: | Державний біотехнологічний університет, Кафедра ЮНЕСКО «Філософія людського спілкування» та соціально-гуманітарних дисциплін |
Ключові слова: | споживання;суспільство споживання;сучасне мистецтво;симулякр;соціальні функції мистецтва;consumption;consumer society;modern art;simulacrum;social functions of art |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Харків: ДБТУ |
Бібліографічний опис: | Христосов К. С. Сучасне мистецтво як феномен суспільства споживання: кваліфікаційна робота бакалавра: спец. 054 – Соціологія; наук. кер. І. С. Нечітайло; Харків: ДБТУ, 2023. 56 с. |
Короткий огляд (реферат): | У теоретичній частині роботи розглядаються різні типології суспільства
та типи сучасного суспільства, розкриваються особливості та сутність
суспільства споживання як окремого з цих типів. При цьому, у якості
теоретико-методологічної основи використані ідеї Ж. Бодріяра. Окрім того,
розглянуто феномен сучасного мистецтва, як специфічний об’єкт споживання.
У практичній частині роботи аналізуються ознаки сучасного мистецтва
як об’єкта споживання, наводяться результати дослідження, проведеного
автором. Основу дослідження склали експертні інтерв’ю, на тему сучасного
мистецтва, проведені серед молодих художників (n=16).
У висновках зауважується, що сучасне мистецтво являє собою
безпосередній об’єкт споживання, а його витвори стають симулякрами. Окрім
того, визначається, що витвори сучасного мистецтва перестають виконувати
свої основні функції (культурний розвиток особистості, естетизація життя
тощо), натомість, набувають значного символічного значення і слугують
засобом підтвердження/закріплення соціального статусу їх власників. In the theoretical part of the thesis, various typologies of society and types of modern society are considered, the features and essence of consumer society as a separate one of these types are revealed. At the same time, the ideas of J. Baudrillard were used as the theoretical and methodological basis. In addition, the phenomenon of modern art is considered as a specific object of consumption. In the practical part of the thesis, the features of modern art as an object of consumption are analyzed, the results of the research conducted by the author are presented. The research was based on expert interviews on the topic of contemporary art conducted among young artists (n=16). In the conclusions, it is noted that modern art is a direct object of consumption, and its works become simulacra. In addition, it is determined that works of modern art cease to fulfill their main functions (cultural development of the individual, aestheticization of life, etc.), instead, they acquire a significant symbolic meaning and serve as a means of confirming/consolidating the social status of their owners. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/43117 |
Розташовується у зібраннях: | 054 - "Соціологія" (Бакалаври) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2023_054-19b-01_Khrystosov.pdf Restricted Access | 601.57 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити Запит копії |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.