Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1635
Название: Моделі стратегічного управління підприємством
Enterprise strategic management models
Авторы: Безгінова, Любов Іванівна
Забродська, Любов Давидівна
Швед, Світлана Андріївна
Яроцька, Олена Геннадіївна
Ключевые слова: стратегія;планування;стратегічне управління;підприємство;модель;стратегия;планирование;стратегическое управление;предприятие;модели;strategy;planning;strategic management;enterprise;models
Дата публикации: 2014
Издательство: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Библиографическое описание: Безгінова Л.І., Забродська Л.Д., Швед С.А., Яроцька О.Г. Моделі стратегічного управління підприємством. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 300-308.
Краткий осмотр (реферат): Розглянуто моделі, що застосовуються в процесі стратегічного планування розвитку підприємства. Наведено докладний опис базових моделей, зокрема Гарвардської школи, формування стратегічного плану І. Ансоффа і Г. Стейнера. Обґрунтовано необхідність використання кількох моделей під час формування стратегії підприємства.
The object of the article is study of theoretic aspects of the enterprise management under the conditions of strategic changes caused by environmental effect and the choice of strategic planning model of the enterprise development. The article describes the models applied in the process of strategic planning of the enterprise development. It also covers a description of basic models, namely the models of Harvard Business School, formation of strategic plan of I. Ansoff and H. Steiner. It is noted that a great number of other models of strategic planning are based on the basic model of Harvard Business School and its modifications by I. Ansoff and H. Steiner which have differences mostly in details but not in fundamental principles of building. Taking into account the variety of enterprises both in industry characteristics, type of industry, and their range of activity, for each specific case should be chosen only that model which meets the characteristics of the object being examined. Also there is a necessity of application several models when forming the enterprise strategy.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1635
Располагается в коллекциях:Випуск 2 (20)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
esprstp_2014_2_32.pdf1.09 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.