Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1635
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБезгінова, Любов Іванівна-
dc.contributor.authorЗабродська, Любов Давидівна-
dc.contributor.authorШвед, Світлана Андріївна-
dc.contributor.authorЯроцька, Олена Геннадіївна-
dc.date.accessioned2022-06-24T10:45:14Z-
dc.date.available2022-06-24T10:45:14Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБезгінова Л.І., Забродська Л.Д., Швед С.А., Яроцька О.Г. Моделі стратегічного управління підприємством. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 300-308.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1635-
dc.description.abstractРозглянуто моделі, що застосовуються в процесі стратегічного планування розвитку підприємства. Наведено докладний опис базових моделей, зокрема Гарвардської школи, формування стратегічного плану І. Ансоффа і Г. Стейнера. Обґрунтовано необхідність використання кількох моделей під час формування стратегії підприємства.uk_UA
dc.description.abstractThe object of the article is study of theoretic aspects of the enterprise management under the conditions of strategic changes caused by environmental effect and the choice of strategic planning model of the enterprise development. The article describes the models applied in the process of strategic planning of the enterprise development. It also covers a description of basic models, namely the models of Harvard Business School, formation of strategic plan of I. Ansoff and H. Steiner. It is noted that a great number of other models of strategic planning are based on the basic model of Harvard Business School and its modifications by I. Ansoff and H. Steiner which have differences mostly in details but not in fundamental principles of building. Taking into account the variety of enterprises both in industry characteristics, type of industry, and their range of activity, for each specific case should be chosen only that model which meets the characteristics of the object being examined. Also there is a necessity of application several models when forming the enterprise strategy.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectпланування-
dc.subjectстратегічне управління-
dc.subjectпідприємство-
dc.subjectмодель-
dc.subjectстратегия-
dc.subjectпланирование-
dc.subjectстратегическое управление-
dc.subjectпредприятие-
dc.subjectмодели-
dc.subjectstrategy-
dc.subjectplanning-
dc.subjectstrategic management-
dc.subjectenterprise-
dc.subjectmodels-
dc.titleМоделі стратегічного управління підприємствомuk_UA
dc.titleEnterprise strategic management models-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 2 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_2_32.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.