Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1551
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLetuta, Tetiana-
dc.contributor.authorGasanova, Anna-
dc.contributor.authorGrygorets, Dmitry-
dc.date.accessioned2022-06-23T07:27:06Z-
dc.date.available2022-06-23T07:27:06Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationLetuta T., Gasanova A., Grygorets D. The influence of aesthetic properties of product packaging on consumers, preferences. Прогресивні техніка та технології харчових виробництв ресторанного господарства і торгівлі. 2015. Вип. 1(21). C. 487-494.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1551-
dc.description.abstractWith the help of marketing research, the influence of aesthetic packaging properties on customers' preferences is analyzed. The aim of such research is to determine packaging elements that influence consumers' decision on buying the corresponding product. The innovations in product packaging are analyzed. Considering them as an important part of business activity, current questions of nutritional product packaging study are revealed. The authors have studied the consumers' treatment of packaging design and their level of innovations comprehension in this field. Online survey is conducted, on the basis of which the following conclusion is made: modern Ukrainian market seems to be compositionally uniform, that leads to the necessity of more detailed study of a consumer preferences to timely packaging design development and innovations implementations in this field of activity.uk_UA
dc.description.abstractШляхом маркетингового дослідження проаналізовано вплив естетичних властивостей упаковки товарів на уподобання споживачів. Метою дослідження було визначення елем ентів упаковки, які впливають на рішення споживачів про покупку відповідного товару. Проаналізовано інновації в упаковці харчових продуктів.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectpackaginguk_UA
dc.subjectdesignuk_UA
dc.subjectcompositionuk_UA
dc.subjectdemanduk_UA
dc.subjectупаковкаuk_UA
dc.subjectдизайнuk_UA
dc.subjectкомпозиціяuk_UA
dc.subjectпопитuk_UA
dc.subjectупаковкаuk_UA
dc.subjectдизайнuk_UA
dc.subjectкомпозицияuk_UA
dc.subjectспросuk_UA
dc.titleThe influence of aesthetic properties of product packaging on consumers, preferencesuk_UA
dc.title.alternativeВплив естетичних властивостей упаковки товарів на уподобання споживачів-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (21)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pt_2015_1_54.pdf226.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.