Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1406
Название: | Маркетингове дослідження сфери дитячого та молодіжного спорту в Харкові Marketing research in the sphere of child and youth sport in Kharkiv |
Авторы: | Синицина, Галина Анатоліївна Жегус, Олена Валентинівна Тарасов, Ігор Юрійович Чуйко, Людмила Олексіївна |
Ключевые слова: | фізична культура;спортивний імідж;спортивний маркетинг;спортивні послуги;маркетингове дослідження;физическая культура;спортивный имидж;спортивный маркетинг;спортивные услуги;маркетинговое исследование;physical culture;sports image;sport marketing;sport services;market research |
Дата публикации: | 2015 |
Издательство: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Библиографическое описание: | Синицина Г.А., Жегус О.В., Тарасов І.Ю., Чуйко Л.О. Маркетингове дослідження сфери дитячого та молодіжного спорту в Харкові. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2015. Вип. 1(21). С. 289-301. |
Краткий осмотр (реферат): | Важливу роль у формуванні здорового способу життя відіграє
розвиток фізичної культури та спорту. Аргументовано, що для цього
необхідно використовувати маркетингові інструменти пропаганди та
формування попиту на спортивні послуги. Для визначення пріоритетів
розвитку сфери фізичного виховання та спорту для молоді в Харкові й
покращення спортивного іміджу міста проведено маркетингове дослідження,
за результатами якого визначено заходи щодо розвитку дитячого та
молодіжного спорту. An important role in health life formation belongs to physical culture and sport. There is an opinion concerning the necessity of using marketing propaganda implements and formation of demand for sportive services. Marketing research, which resulted in a set of measures for the development of child and youth sport, was carried out with the purpose of specifying the priorities for the development of the sphere of physical culture and sport for young people in Kharkiv, and improvement of sport image of the city. It is established that marketing research in sport is a complex system for the research of the market of physical-sport services and managing them for the satisfaction of the consumers’ needs. The results of the research show that in Kharkiv there is unused potential for the development of sport services, child and youth sport. The necessity of introducing stable sport traditions in Kharkiv for the activation of physical education and mass sport, popularization of sport and health life for children and youth is prove. Special role in the solution of these problems belongs to the formation of sport image of Kharkiv, the slogan of which is: “Kharkiv is a sportive capital of Ukraine”. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1406 |
Располагается в коллекциях: | Випуск 1 (21) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2015_1_30.pdf | 322.37 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.