Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1406
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСиницина, Галина Анатоліївна-
dc.contributor.authorЖегус, Олена Валентинівна-
dc.contributor.authorТарасов, Ігор Юрійович-
dc.contributor.authorЧуйко, Людмила Олексіївна-
dc.date.accessioned2022-06-21T12:19:59Z-
dc.date.available2022-06-21T12:19:59Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationСиницина Г.А., Жегус О.В., Тарасов І.Ю., Чуйко Л.О. Маркетингове дослідження сфери дитячого та молодіжного спорту в Харкові. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2015. Вип. 1(21). С. 289-301.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1406-
dc.description.abstractВажливу роль у формуванні здорового способу життя відіграє розвиток фізичної культури та спорту. Аргументовано, що для цього необхідно використовувати маркетингові інструменти пропаганди та формування попиту на спортивні послуги. Для визначення пріоритетів розвитку сфери фізичного виховання та спорту для молоді в Харкові й покращення спортивного іміджу міста проведено маркетингове дослідження, за результатами якого визначено заходи щодо розвитку дитячого та молодіжного спорту.uk_UA
dc.description.abstractAn important role in health life formation belongs to physical culture and sport. There is an opinion concerning the necessity of using marketing propaganda implements and formation of demand for sportive services. Marketing research, which resulted in a set of measures for the development of child and youth sport, was carried out with the purpose of specifying the priorities for the development of the sphere of physical culture and sport for young people in Kharkiv, and improvement of sport image of the city. It is established that marketing research in sport is a complex system for the research of the market of physical-sport services and managing them for the satisfaction of the consumers’ needs. The results of the research show that in Kharkiv there is unused potential for the development of sport services, child and youth sport. The necessity of introducing stable sport traditions in Kharkiv for the activation of physical education and mass sport, popularization of sport and health life for children and youth is prove. Special role in the solution of these problems belongs to the formation of sport image of Kharkiv, the slogan of which is: “Kharkiv is a sportive capital of Ukraine”.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectфізична культураuk_UA
dc.subjectспортивний імідж-
dc.subjectспортивний маркетинг-
dc.subjectспортивні послуги-
dc.subjectмаркетингове дослідження-
dc.subjectфизическая культура-
dc.subjectспортивный имидж-
dc.subjectспортивный маркетинг-
dc.subjectспортивные услуги-
dc.subjectмаркетинговое исследование-
dc.subjectphysical culture-
dc.subjectsports image-
dc.subjectsport marketing-
dc.subjectsport services-
dc.subjectmarket research-
dc.titleМаркетингове дослідження сфери дитячого та молодіжного спорту в Харковіuk_UA
dc.titleMarketing research in the sphere of child and youth sport in Kharkiv-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (21)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2015_1_30.pdf322.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.