Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1089
Назва: Експериментальні дослідження трибосистем при наявності фулеренів в мастильному матеріалі. Частина 3. За конструктивними параметрами трибосистем
Інші назви: Экспериментальные исследования трибосистем при наличии фуллеренов в смазочном материале. Часть 3. При изменении конструктивных параметров трибосистем
Experimental studies of tribosystems in the presence of fullerenes in a lubricant. Part 3. When changing the design parameters of tribosystems
Автори: Кравцов, А. Г.
Ключові слова: фулерени;фулеренові композиції;змащувальні матеріали;рослинні олії;конструкція трибосистеми;внутрішне тертя структури матеріалів;коефіцієнт форми трибосистеми;об`ємна швидкість зношування;коефіцієнт тертя;фуллерены;фуллереновые композиции;смазочные материалы;растительные масла;конструкция трибосистемы;внутреннее трение структуры материалов;коэффициент формы трибосистемы;объемная скорость изнашивания;коэффициент трения;fullerenes;fullerene compositions;lubricants;vegetable oils;tribosystem design;internal friction of the structure of materials;form factor of the tribosystem;volumetric wear rate;coefficient of friction
Дата публікації: 2021
Видавництво: ХНТУСГ
Бібліографічний опис: Кравцов А. Г. Експериментальні дослідження трибосистем при наявності фулеренів в мастильному матеріалі. Частина 3. За конструктивними параметрами трибосистем. Інженерія природокористування. 2021. № 3 (21). С. 12-20.
Серія/номер: Інженерія природокористування;№ 3 (21)
Короткий огляд (реферат): У роботі представлені результати експериментальних досліджень і теоретичні криві зміни об`ємної швидкості зношування та коефіцієнта тертя при зміні конструкції трибосистем та концентрації фулеренових композицій в змащувальному матеріалі. Конструкцїю трибосистем оцінювали двома параметрами: величиною комплексного параметра, який характеризує внутрішнє тертя структури сполучених матеріалів та величиною площ тертя І об’ємів матеріалу, які розташовані під площами тертя. Такий параметр враховується коефіцієнтом форми трибосистеми. Експериментальним шляхом доведено лінійна монотонна залежність зменшення об'ємної швидкості зношування від величини комплексного параметру на 23,0 - 29,2% при застосуванні фулеренових композицій різної концентрації. Встановлено, що залежності зміни коефіцієнта тертя мають немонотонний характер. При поєднанні матеріалів в трибосистемі до величини комплексного параметру, який дорівнює 1600, коефіцієнта тертя зменшується до 32,4%. При величинах комплексного параметру, які перевищують значення 1600, ефект зниження коефіцієнта тертя збільшується до 71%. Зроблено висновок, що застосування фулеренових композицій дасть найбільший ефект для трибосистем, де сполучені матеріали перевищують значення комплексного параметру 1600. Даний висновок розкриває практичне значення роботи. Результати експериментальних досліджень і теоретичні криві зміни об`ємної швидкості зношування і коефіцієнта тертя при зміні геометричних розмірів трибосистеми - коефіцієнта форми Кф та концентрації фулеренових композицій, показали, що збільшення площі тертя, при одночасному введенні фулеренових композицій, сприяє зниженню швидкості зношування на 22,8 - 28,7%. Доведено, що раціональною концентрацією при зміні конструктивних параметрів трибосистем може виступати теоретично обґрунтована і експериментально підтверджена середня величина: 0,75 гр/кг фулеренів + 99,25 гр/кг рослинної високоолеїнової олії, в якості розчинника, з подальшим додаванням в базову оливу. Використання даного висновку дозволить раціонально застосовувати фулеренові композиції для розробки новітніх змащувальних матеріалів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1089
ISSN: 2311-1828
Розташовується у зібраннях:№ 3 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdf407.8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.