Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/1959
Назва: Конкурентні переваги підприємств: визначення та джерела формування
Competitive advantages: definitions and sources of formation
Автори: П’ятницька, Галина Тезіївна
Предєін, Андрій Михайлович
Рябова, Олена Вадимівна
Ключові слова: конкурентні переваги;підприємство;управління;джерела формування;відмітні характеристики;фактори;недоліки;конкурентные преимущества;предприятие;управление;источники формирования;отличительные характеристики;факторы;недостатки;competitive advantage;enterprise;management;sources of formation;distinctive characteristics;factors;disadvantages
Дата публікації: 2014
Видавництво: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Бібліографічний опис: П’ятницька Г.Т., Предєін А.М., Рябова О.В. Конкурентні переваги підприємств: визначення та джерела формування. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 235-248.
Короткий огляд (реферат): За результатами критичного аналізу виділено сім наукових підходів до розкриття сутності поняття «конкурентна перевага підприємства» та уточнено його дефініцію. Визначено відмітні характеристики конкурентних переваг. Проведено аналіз еволюції ключових джерел формування цих переваг із кінця ХІХ ст. до теперішнього часу.
In a rapidly changing and often unfavorable market environment operation of modern enterprises significantly increased the importance of creating conditions for providing their competitiveness. The aim of our research is further development of theoretical and methodological principles of competitive advantage formation at the enterprises. Main results of our research: seven scientific approaches to disclosure of the concept «competitive advantage of an enterprise» were identified and its definition was clarified as a result of critical analysis and. Distinctive characteristics of competitive advantage were identified (in particular such as: tendency to provide different effects or their combinations; acceptability in view of the potential of an enterprise, its competitive strategy and competition environment). The evolution of key sources of these advantages from the end of the XIX century until now was analyzed. Global-informational stage of this evolution was cosidered. Results of our research can be used in further studies on the problems of formation and development of an enterprise's competitive advantages with regard to the areas of economic activities and the phase of the life cycle of the industry market.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1959
Розташовується у зібраннях:Випуск 1 (19)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
esprstp_2014_1_25.pdf267.07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.