Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/1959
Название: | Конкурентні переваги підприємств: визначення та джерела формування Competitive advantages: definitions and sources of formation |
Авторы: | П’ятницька, Галина Тезіївна Предєін, Андрій Михайлович Рябова, Олена Вадимівна |
Ключевые слова: | конкурентні переваги;підприємство;управління;джерела формування;відмітні характеристики;фактори;недоліки;конкурентные преимущества;предприятие;управление;источники формирования;отличительные характеристики;факторы;недостатки;competitive advantage;enterprise;management;sources of formation;distinctive characteristics;factors;disadvantages |
Дата публикации: | 2014 |
Издательство: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Библиографическое описание: | П’ятницька Г.Т., Предєін А.М., Рябова О.В. Конкурентні переваги підприємств: визначення та джерела формування. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 235-248. |
Краткий осмотр (реферат): | За результатами критичного аналізу виділено сім наукових підходів до
розкриття сутності поняття «конкурентна перевага підприємства» та
уточнено його дефініцію. Визначено відмітні характеристики конкурентних
переваг. Проведено аналіз еволюції ключових джерел формування цих переваг
із кінця ХІХ ст. до теперішнього часу. In a rapidly changing and often unfavorable market environment operation of modern enterprises significantly increased the importance of creating conditions for providing their competitiveness. The aim of our research is further development of theoretical and methodological principles of competitive advantage formation at the enterprises. Main results of our research: seven scientific approaches to disclosure of the concept «competitive advantage of an enterprise» were identified and its definition was clarified as a result of critical analysis and. Distinctive characteristics of competitive advantage were identified (in particular such as: tendency to provide different effects or their combinations; acceptability in view of the potential of an enterprise, its competitive strategy and competition environment). The evolution of key sources of these advantages from the end of the XIX century until now was analyzed. Global-informational stage of this evolution was cosidered. Results of our research can be used in further studies on the problems of formation and development of an enterprise's competitive advantages with regard to the areas of economic activities and the phase of the life cycle of the industry market. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1959 |
Располагается в коллекциях: | Випуск 1 (19) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2014_1_25.pdf | 267.07 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.