Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7204
Назва: Соціально-відповідальний маркетинг у контексті інтеграції бізнесу та суспільства
Інші назви: Socially responsible marketing in the context of business and society integration
Социально-ответственный маркетинг в контексте интеграции бизнеса и общества
Автори: Томілін, О.О.
Лядський, І.К.
Ключові слова: соціально-відповідальний маркетинг;соціальна відповідальність;корпоративна соціальна відповідальність;социально-ответственный маркетинг;социальная ответственность;корпоративная социальная ответственность;socially responsible marketing;social responsibility;corporate social responsibility
Дата публікації: 28-жов-2019
Видавництво: Харків : ХНАУ
Бібліографічний опис: Томілін О.О., Лядський І.К. Соціально-відповідальний маркетинг у контексті інтеграції бізнесу та суспільства. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. №4. Т.2. С. 269-277.
Короткий огляд (реферат): Томілін О.О., Лядський І.К. Соціально-відповідальний маркетинг у контексті інтеграції бізнесу та суспільства. У статті розкривається питання органічної взаємодії бізнесу та соціуму. Наголошено на тому, що ключову роль у налагоджені діалогу з громадою відіграє соціально-відповідальний маркетинг (СВМ), який спрямовано на оптимізацію діяльності бізнесу в сфері впливу на суспільство та оточуюче середовище. Крім того, висвітлено сучасний стан проблеми в Україні, наведені приклади вдалої реалізації СВМ вітчизняними компаніями. Зазначено найбільш перспективні напрямки для подальшої роботи.
O. Tomilin, I. Lyadskii. Socially responsible marketing in the context of business and society integration. The problem of organic interaction between business and society are revealed in the article. It is noted that the key role in setting the dialogue with the society is played by socially responsible marketing (SRM), which is aimed at optimizing business activities in the field of influence on the society and the environment. In addition, the current state of the problem in Ukraine is highlighted; the examples of the successful implementation of SRM by domestic companies are given. The most promising areas for further work are noted. The socially responsible marketing (SRM) can be considered as a logical continuation of socially responsible business, when the social orientation is harmoniously integrated into the marketing strategy of the enterprise. The involvement of the marketing component allows not only to make a structure of the enterprise activities, but also to understand the efficiency of investment even in the non-profit areas. This is how the concept of socially responsible marketing (SRM) emerges, which takes into account the focus on social values at the deepest level of the corporate culture. The analysis of the current practice of introducing the socially responsible marketing by domestic business is given in the article; the most promising directions of optimization of the enterprises social responsibility based on the generalization of the existing demand in the society are proposed. The issue of SRM becomes especially relevant due to the current challenges facing Ukraine, including the pandemic outbreaks and hostilities. It is obvious that in such circumstances only the social orientation of domestic enterprises will allow the country to emerge from the financial crisis, thus securing a future investment from a more solvent population. One of the most successful uses of SRM can be considered the introduction of the educational programs for different sections of the population and especially for the rural residents. Since Ukraine is an agrarian state, thus the assistance in the advanced training and the acquisition of the necessary knowledge in the modern information society among the peasants is an extremely necessary task of the state and business.
А.А.Томилин., И.К. Лядский. Социально-ответственный маркетинг в контексте интеграции бизнеса и общества. В статье раскрывается вопрос органичного взаимодействия бизнеса и социума. Отмечено, что ключевую роль в налаживании диалога с обществом играет социально-ответственный маркетинг (СОМ), который направлен на оптимизацию деятельности бизнеса в сфере влияния на общество и окружающую среду. Кроме того, освещены современное состояние проблемы в Украине, приведены примеры удачной реализации СОМ отечественными компаниями. Отмечено наиболее перспективные направления для дальнейшей работы.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7204
Розташовується у зібраннях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №4, Т.2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
statya_tomilin_liadskyi_otsialno-vidpovidalnyi_marketynh_u_konteksti_intehratsii_biznesu_ta_suspilstva.pdf598.48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.