Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7204
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТомілін, О.О.-
dc.contributor.authorЛядський, І.К.-
dc.date.accessioned2022-09-22T13:50:41Z-
dc.date.available2022-09-22T13:50:41Z-
dc.date.issued2019-10-28-
dc.identifier.citationТомілін О.О., Лядський І.К. Соціально-відповідальний маркетинг у контексті інтеграції бізнесу та суспільства. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. №4. Т.2. С. 269-277.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7204-
dc.description.abstractТомілін О.О., Лядський І.К. Соціально-відповідальний маркетинг у контексті інтеграції бізнесу та суспільства. У статті розкривається питання органічної взаємодії бізнесу та соціуму. Наголошено на тому, що ключову роль у налагоджені діалогу з громадою відіграє соціально-відповідальний маркетинг (СВМ), який спрямовано на оптимізацію діяльності бізнесу в сфері впливу на суспільство та оточуюче середовище. Крім того, висвітлено сучасний стан проблеми в Україні, наведені приклади вдалої реалізації СВМ вітчизняними компаніями. Зазначено найбільш перспективні напрямки для подальшої роботи.uk_UA
dc.description.abstractO. Tomilin, I. Lyadskii. Socially responsible marketing in the context of business and society integration. The problem of organic interaction between business and society are revealed in the article. It is noted that the key role in setting the dialogue with the society is played by socially responsible marketing (SRM), which is aimed at optimizing business activities in the field of influence on the society and the environment. In addition, the current state of the problem in Ukraine is highlighted; the examples of the successful implementation of SRM by domestic companies are given. The most promising areas for further work are noted. The socially responsible marketing (SRM) can be considered as a logical continuation of socially responsible business, when the social orientation is harmoniously integrated into the marketing strategy of the enterprise. The involvement of the marketing component allows not only to make a structure of the enterprise activities, but also to understand the efficiency of investment even in the non-profit areas. This is how the concept of socially responsible marketing (SRM) emerges, which takes into account the focus on social values at the deepest level of the corporate culture. The analysis of the current practice of introducing the socially responsible marketing by domestic business is given in the article; the most promising directions of optimization of the enterprises social responsibility based on the generalization of the existing demand in the society are proposed. The issue of SRM becomes especially relevant due to the current challenges facing Ukraine, including the pandemic outbreaks and hostilities. It is obvious that in such circumstances only the social orientation of domestic enterprises will allow the country to emerge from the financial crisis, thus securing a future investment from a more solvent population. One of the most successful uses of SRM can be considered the introduction of the educational programs for different sections of the population and especially for the rural residents. Since Ukraine is an agrarian state, thus the assistance in the advanced training and the acquisition of the necessary knowledge in the modern information society among the peasants is an extremely necessary task of the state and business.uk_UA
dc.description.abstractА.А.Томилин., И.К. Лядский. Социально-ответственный маркетинг в контексте интеграции бизнеса и общества. В статье раскрывается вопрос органичного взаимодействия бизнеса и социума. Отмечено, что ключевую роль в налаживании диалога с обществом играет социально-ответственный маркетинг (СОМ), который направлен на оптимизацию деятельности бизнеса в сфере влияния на общество и окружающую среду. Кроме того, освещены современное состояние проблемы в Украине, приведены примеры удачной реализации СОМ отечественными компаниями. Отмечено наиболее перспективные направления для дальнейшей работы.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectсоціально-відповідальний маркетингuk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectкорпоративна соціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectсоциально-ответственный маркетингuk_UA
dc.subjectсоциальная ответственностьuk_UA
dc.subjectкорпоративная социальная ответственностьuk_UA
dc.subjectsocially responsible marketinguk_UA
dc.subjectsocial responsibilityuk_UA
dc.subjectcorporate social responsibilityuk_UA
dc.titleСоціально-відповідальний маркетинг у контексті інтеграції бізнесу та суспільстваuk_UA
dc.title.alternativeSocially responsible marketing in the context of business and society integrationuk_UA
dc.title.alternativeСоциально-ответственный маркетинг в контексте интеграции бизнеса и обществаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №4, Т.2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.