Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6931
Title: | Підвищення надійності та довговічності шнеків шляхом регулювання зазору між гвинтом і корпусом |
Other Titles: | Improving the reliability and durability of screw conveyors by controlling the gap between the screw and the housing |
Authors: | Куликівський, В. Л. |
Keywords: | гвинт;динаміка зношування;довговічність;корпус;надійність;шнек;screw;speaker of wear;durability;housing reliability;auger |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | ХНТУСГ |
Citation: | Куликівський В. Л. Підвищення надійності та довговічності шнеків шляхом регулювання зазору між гвинтом і корпусом. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2016. № 4. С. 50-55. |
Series/Report no.: | Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 4 |
Abstract: | Запропоновано більш надійну та довговічну, у порівнянні із серійною, конструкцію
експериментального шнекового транспортера, яка дозволяє впливати на величину зазору між гвинтом та корпусом, зменшуючи її при зношуванні витків. Представлено результати досліджень динаміки зношування гвинтів експериментального та серійного шнеків. The main factor that negatively affects the efficiency of the screw conveyor is to increase the gap between the housing and the screw due to intensive wear of the latter. Improving resource helical working elements can be achieved with constructive methods of stabilization gap in rational limits. It proposed more reliable and durable in comparison to serial, the experimental design of the screw conveyor, which allows the amount of clearance between the screw and the housing, reducing wear at its turns. The results of studies of the dynamics of wear screw conveyors pilot and series. Adjustable gap reduced the value of its initial two millimeters, thus extending the zone of possible deterioration of turns. It is advisable when the gap permissible value seven millimeters, hold an intermediate conveyor control, corresponds to an operating time of ten thousand tons. This operation is repeated as many times as allowed by the working body design. At the regulation band pilot wear to limit the gap in thirty millimeters, which corresponds to an operating time of more than forty-five thousand tons. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6931 |
ISSN: | 2311-441X |
Appears in Collections: | № 4 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.