Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6839
Название: Перспективные системы повышения надежности и устойчивости средств транспорта
Другие названия: Perspective systems for vehicles reliability and stability increasing
Авторы: Полянский, А. С.
Дубинин, Е. А.
Плетнев, В. Н.
Пастухов, В. И.
Ключевые слова: средство транспорта;надежность;устойчивость;система контроля;vehicle;reliability;stability;control system
Дата публикации: 2014
Издательство: ХНТУСГ
Библиографическое описание: Полянский А. С., Дубинин Е. А., Плетнев В. Н., Пастухов В. И. Перспективные системы повышения надежности и устойчивости средств транспорта Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2014. № 1.С. 145-151.
Серия/номер: Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів № 1;
Краткий осмотр (реферат): Обобщены методы и принципы информационного обеспечения и диагностирования для повышения надежности и устойчивости средств транспорта, разработаны соответствующие электронные системы контроля. Полученные результаты могут быть использованы при производстве и эксплуатации средств транспорта.
The methods and principles of information security and diagnostics to improve the reliability and stability of vehicles are summarized. Standardization of onboard diagnostics allowed to establish three basic criteria that must be satisfied information control system: mounted on vehicle should be standardized; the occurrence of any problems that may cause of use deterioration, the operator must be notified by the warning light on the instrument panel and (or) the audible signal; failure information should be recorded and stored in the system memory with the possibility of removal. Developed control systems of vehicles fluid level and limit angles on the basis of modern element base, which can be used independently or as the part of an information control system vehicles parameters to improve the reliability and stability in real operation conditions. Operational testing systems on articulated wheeled tractors frames with nominal tractive force 35 kN showed their performance. The obtained results can be used in the vehicles manufacture and operation
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6839
ISSN: 2311-441X
Располагается в коллекциях:№ 1(1)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
19.pdf1.75 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.