Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/65305
Название: Підвищення конкурентоспроможності закладів гостинності за рахунок впровадження інновацій
Другие названия: Increasing the competitiveness of hospitality establishments due to the introduction of innovations
Авторы: Притула, Любов Павлівна
Научный руководитель: Скриннік, Вікторія Ігорівна
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра торгівлі, готельно-ресторанної та митної справи
Ключевые слова: гостинність;готельно-ресторанний бізнес;асортимент;якість;інновація;hospitality;hotel and restaurant business;assortment;quality;innovation
Дата публикации: 2024
Издательство: Харків: ДБТУ
Библиографическое описание: Притула Л. П. Підвищення конкурентоспроможності закладів гостинності за рахунок впровадження інновацій: кваліфікаційна робота магістра: спец. 241 Готельно-ресторанна справа; наук. кер. В. І. Скриннік. Харків; ДБТУ. 2024. 63 с.
Краткий осмотр (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена обґрунтуванню та розробці шляхів підвищення рівня конкурентоспроможності у закладах гостинності. Кваліфікаційна робота присвячена аналізу викликів та можливостей, які стоять перед готельно-ресторанним бізнесом в умовах воєнного стану. Основна увага приділяється вивченню стратегічних підходів до управління діяльністю закладів, адаптації до змінених умов ринку та розробці ефективних стратегій виживання та розвитку. В роботі обґрунтовано, як готелі та ресторани можуть використовувати обмеження, пов'язані з воєнним станом, як можливості для інновацій та підвищення конкурентоспроможності. На основі аналізу реальних прикладів закладів, які успішно адаптувалися до воєнних умов, визначено ключові стратегії та напрямки розвитку. Розглянуто також механізми забезпечення безпеки, збереження якості послуг та управління людськими ресурсами в кризовий період. Висвітлено роль цифрових технологій у підтримці операційної діяльності та маркетингу.
The qualification work is devoted to the justification and development of ways to increase the level of competitiveness in hospitality establishments. The qualification work is devoted to the analysis of the challenges and opportunities facing the hotel and restaurant business in the conditions of martial law. The main attention is paid to the study of strategic approaches to managing the activities of establishments, adapting to changed market conditions and developing effective survival and development strategies. The work substantiates how hotels and restaurants can use the restrictions associated with martial law as opportunities for innovation and increasing competitiveness. Based on the analysis of real examples of establishments that have successfully adapted to military conditions, key strategies and areas of development are identified. The mechanisms for ensuring security, maintaining the quality of services and managing human resources during the crisis period are also considered. The role of digital technologies in supporting operational activities and marketing is highlighted.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/65305
Использованная литература: 1. Агафонова Л. Г., Агафонова О. С. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціноутворення, конкуренція, державне регулювання. Київ : Знання України, 2012. 243 с. 2. Бебко-Мінаєва А. Як відновити ресторанний бізнес під час війни: досвід співвласниці ресторанної мережі Rose Family. URL: https://womo.ua/yak-vidnoviti-restoranniy-biznes-pid-chas-viyni-dosvid-spivvlasnitsi-restorannoyi-merezhi-rose- family/. 3. Білас М. Ринок HoReCa під час війни: поточний стан та ключові тенденції. URL: https://voxukraine.org/rynok-horeca-pid-chas-vijny-potochnyj-stan- ta-klyuchovi-tendentsiyi/. 4. Боришкевич Д.Ю., Обозна А.О. Інновації у сфері розвитку готельно- ресторанного бізнесу. Туризм: міжнародний досвід та національні пріоритети : матеріали I Всеукр. наук.-практ. конф. (Житомир, 26 травня 2017 р). Житомир : Вид-во ФОП Євенок О.О., 2017. С. 7-10. 5. Вієр Х. Воєнний стан в Україні: як реагує бізнес. URL: https://ribashotelsgroup.ua/blog/voennoe-polozhenie-v-ukraine-kak-reagiruet-biznes/. 6. Влащенко Н. М. Інноваційні технології у ресторанному, готельному господарстві та туризмі : навчальний посібник. Харків : Харківський національний університет міського господарства, 2018. 373 с. URL: https://core.ac.uk/download/162019759.pdf 7. Волковська Я. В. Економічна сутність підприємств готельно- ресторанного комплексу. Економічні науки. 2015. №14. С. 54–58. 8. Встояти під час війни: як працюють готелі України. URL: https://commercialproperty.ua/analitics/vstoyati-pid-chas-viyni-yak-pratsyuyut-goteli- ukraini/ (дата звернення: 10.05.2024). 9. Ганич Н. М. Сутність поняття готельна послуга. Географія та туризм. 2015. №2. С. 212–216. 10. Головко О. М., Кампов Н. С., Махлинець С. С. Організація готельного господарства : навч. посіб. К. : Видавництво Кондор, 2012. 338 с. 11. Грищенко М. Виклики сучасності та їх вплив на діяльність готельних підприємств України. Трансформаційна економіка. 2023. №1 (01). С. 10-14. 12. Гук Х. З. Ідентифікація концептуальних особливостей функціонування та державного врегулювання розвитку готельно-ресторанного бізнесу держави. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. № 6. С. 134–139. 13. Даниленко-Кульчицька В.А. Вплив війни на готельно-ресторанний бізнес України. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 6. С. 19-23 14. Державна служба статистики України : веб-сайт. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ 15. ДСТУ 4268:2003. Послуги туристичні. Засоби розміщування. Загальні вимоги. URL: https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=41636 (дата звернення: 15.06.2024). 16. ДСТУ 4269:2003 «Послуги туристичні. Класифікація готелів» : Національний стандарт від 17 серпня 2004 p. № 181. URL : www.ligazakon.ua. 17. Д’яконова А., Трішин Ф., Тітомир Л., Коротич О. Інноваційні напрямки розвитку закладів готельного господарства. Економіка харчової промисловості. 2021. Вип. 13 (1). URL: https://journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/vie w/2005 18. Зінченко В. Особливості бізнес-планування в сфері обслуговування. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2019. Вип. 2 (2). С. 284–291. URL: http://restauranthotel.knukim.edu.ua/article/view/188213/188256 19. Качала Т. М., Петровська І. О. Значення готельно-ресторанного бізнесу в господарчій системі регіону. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2018. №5. С. 54–58. 20. Кіш Г. Інноваційні технології в діяльності готельно-ресторанних підприємств. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 6 (12). С. 65-77. 21. Ковальчук Т. Г. Перспективи розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні в умовах глобалізації світового господарства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2019. Вип. 23(1). С. 126–130. 22. Корнілевська М. О. Управління готельним бізнесом та тенденції його розвитку. 2009. URL : https://tourlib.net/statti_ukr/kornilevska.htm (дата звернення: 15.04.2024). 23. Кудряшова В. «Львівські круасани» вийшли на європейський ринок. У Польщі відкрили перші заклади. URL: https://www.the-village.com.ua/village/business/news/331365-lvivski-kruasani-viyshli-na-evropeyskiy- rinok-u-polschi-vidkrili-pershi-zakladi (дата звернення: 1.06.2024). 24. Лупашко А. Заощаджуємо та примножуємо. Як власникам бізнесу змусити гроші працювати в умовах війни. URL: https://delo.ua/realty/zaoshhadzujemo-ta-primno-zujemo-yak-vlasnikam-biznesu- zmusiti-grosi-pracyuvati-v-umovax-viini-404867/ (дата звернення: 1.06.2024). 25. Лупашко, А. На початку війни готельний бізнес України обвалився на 90%. Чи є надія на відновлення. URL: https://forbes.ua/company/na-pochatku-viyni-gotelniy-biznes-ukraini-obvalivsya-na-90-chi-e-nadiya-na-vidnovlennya-14102022- 9033 (дата звернення: 20.04.2024). 26. Мальська М. П., Пандяк І. Г. Готельний бізнес: теорія та практика: підруч. 2- вид. перероб. та доп. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 472 с. 27. Мацеха Д.С., Бурий С.А. Маркетинг у сфері готельно-ресторанного бізнесу та туризму. Вісник Хмельницького національного університету. 2014. №5. Т.2. C.43-47. 28. Моргулець, О. Б., & Нишенко, О. В. (2023). Готельно-ресторанний бізнес України у довоєнний, воєнний та післявоєнний період. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі, (8), 88-96. https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-8-12 5. Моргулець, О., Коробкіна, М., & Вофсі, П. (2023). Інституційні чинники та їх вплив на розвиток готельно-ресторанного бізнесу України. Економіка та суспільство, (53). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-62 32. Моргулець О.Б., Нишенко О.В., Шевченко О.О. (2023). Крос-культурні комунікації в туристичній діяльності: проблеми та шляхи вирішення. Економіка та суспільство, (57). https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3184 33. Моргулець О.Б., Шевченко О.О., Агеєв Я.В. (2024). Туристичний бізнес України в умовах геополітичної нестабільності: стратегії розвитку. Економічний простір, (189). С.349-354. 34. Моргулець О. Б. Менеджмент у сфері послуг. Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. 384 с. 35. Моргулець О.Б. Реляційні переваги в готельно-ресторанному бізнесі / Інтеграція науки і освіти: розвиток культурних і креативних індустрій : збірник праць наук.-практ. конф., 2022. – С. 205-207. 36. Моргулець О.Б. Діалектичний зв’язок сервісології та сервіс- менеджменту. Економічний вісник Донбасу, 2011. №3(25). 188-192. 37. Моргулець О.Б., Нишенко О.В. Готельно-ресторанний бізнес України у довоєнний, воєнний та післявоєнний період. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2023. №8. С.88-96. 38. Національне агентство України з питань державної служби. URL: https://nads.gov.ua/ (дата звернення: 15.06.2024). 39. Неіленко С., Фогель А., Гуща Є., Олійник О. Сучасні підходи до роботизації сервісних процесів в закладах ресторанного господарства. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2022. Вип. 5 (2). С. 239–249. https://doi.org/10.31866/2616- 7468.5.2.2022.270101 40. Нікітін Ю.О., Моргулець О.Б., Модель реструктуризації підприємства.Актуальні проблеми економіки. 2004. №3(33). С.119-127. 41. Особливості розвитку ресторанного бізнесу в Україні в умовах воєнного стану. 2022. URL: http://market-infr.od.ua/journals/2022/66_2022/16.pdf. (дата звернення: 15.06.2024). 42. Полянкевич О. Стратегії розвитку готельно- ресторанного бізнесу в Україні / Полянкевич О. Економічний часопис. Східноєвроп. нац. ун-ту імені Лесі Українки. Луцьк, 2022. № 4. С. 24–29. 43. Понад 12 готелів постраждали в Україні через війну. 2023. URL: https://interfax.com.ua/news/general/886309.html (дата звернення: 15.06.2024). 44. Посохов П. Як живе тернопільський бізнес на четвертому місяці війни? Аналізуємо збитки та очікування (цифри). URL: https://te.20minut.ua/Groshi/ochikuvannya-ternopilskogo-biznesu-na-chetvertomu- misyatsi-viyni-virya-11617692.html (дата звернення: 15.06.2024). 45. Правила користування готелями і аналогічними засобами розміщення і надання готельних послуг : наказ Державної туристичної адміністрації України від 16 березня 2004 р. № 19. Київ, 2004. 46. Правила обов’язкової сертифікації готельних послуг: наказ Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 27 січня 1999 р. № 37. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 квітня 1999 р. за № 236/3529. Київ, 1999. 47. Пріоритетні стратегії розвитку готельно-ресторанного бізнесу в сучасних умовах. Сучасні тенденції та стратегії розвитку готельно- ресторанного бізнесу. 2022. URL: https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/ 34606048/33260/1/%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B2%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf (дата звернення: 25.05.2024). 48. Про Туризм : Закон України від 15.09.1995 № 324/95-ВР зі змінами та доповненнями. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-вр#Text (дата звернення: 25.05.2024). 49. Реалії та перспективи розвитку індустрії гостинності в умовах інтеграційних процесів: тези доповідей VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Мукачево: РВВ МДУ, 2023. 77 с. URL: http://dspace- s.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/9893/1/MANAGEMENT_OF_ OPERATIONAL.pdf. 50. Ресторан «El Mate Cuba». URL: https://www.instagram.com/el_mate_kyiv/ (дата звернення: 11.06.2024). 51. Ресторан «Барсук». URL: https://gfm.com.ua/kyiv/barsuk (дата звернення: 16.06.2024). 52. Ресторан «Шинок». URL: https://shynok.kiev.ua/](https://shynok.kiev.ua/ (дата звернення: 16.06.2024). 53. Ресторанний бізнес в Україні працює з оборотом 65–70% від довоєнних часів. URL: https://mind.ua/news/20243412-restorannij-biznesv-ukrayini-pracyue-z-oborotom-6570-vid-dovoennihchasiv-nbu (дата звернення 10.03.2024). 54. Ринок HoReCa під час війни: поточний стан та ключові тенденції. Вокс Україна : веб-сайт. URL: https://voxukraine.org/rynok-horeca-pid-chas-vijny-potochnyj-stan-ta-klyuchovi-tendentsiyi/ (дата звернення 10.03.2024). 55. Робота закладів західної частини України в умовах війни: що змінилося? URL: https://www.restorator.ua/post/west-ukrainian-restaurants-during-war (дата звернення 10.03.2024). 56. Рябенька М.О., Мазуркевич І.О. Управління персоналом у закладах готельно-ресторанного господарства. Інтелект ХХІ. Київ, 2020. №1. – С. 75-80. URL:http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2020/2020_1/13.pdf (дата звернення 10.03.2024). 57. Самодай В.П., Рибальченко С.М., Орищенко Є.М. Антикризове управління готельним підприємством в умовах війни. URL: https://doi.org/10.32843/infrastruct66-14 (дата звернення 10.03.2024). 58. Самодай В.П., Рибальченко С.М., Орищенко Є.М. Антикризове управління готельним підприємством в умовах війни. Економіка та суспільство. Випуск № 44, 2022. 59. Сидоренко Т. Особливості функціонування готельно-ресторанного бізнесу в умовах воєнного стану. Підприємництво і торгівля. 2022 URL: https://www.researchgate.net/publication/363554545OSOBLIVOSTI FUNKCIONUVANNA_GOTELNO-RESTORANNOGO_BIZNESU_V_UMOVAH_VOENNOGO_STANU (дата звернення: 10.05.2024). 60. Соціально-економічний та культурний розвиток Одеської області в умовах воєнного стану. Одеська обласна державна адміністрація. 2023. URL: https://oda.od.gov.ua/wp-content/uploads/2023/12/proyekt-pser-odeskoyi-oblasti-na- 2024-rik.pdf (дата звернення: 15.06.2024). 61. Сучасні тенденції та стратегії відновлення індустрії гостинності після COVID-19 та карантинних обмежень: монографія / Г.О. Горіна, Г.А. Богатирьова, Ю.С. Дорош, Р.І. Дудченко та ін.; наук. ред. Г.О. Горіна. Кривий Ріг : Вид. ДонНУЕТ, 2023. 142 с. URL: https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/05/Kushniruk-Dorosh-2023_Hotelni-brendy_SOVID-19- book.pdf (дата звернення: 15.05.2024). 62. Таранова Є. Ресторанний бізнес у воєнний час. 2022. URL: https://delo.ua/uk/business/restorannii-biznes-u-vojennii-cas-yaka-yiza-primishhennya-ta-v-yakix-mistax-koristuyutsya-popitom-398364/(дата звернення: 15.06.2024). 63. Туристичний збір: особливості справляння в умовах воєнного стану. Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ. URL: http://chtei-knteu.cv.ua/ua/content/download/subsection/nayka/konf_11_05_2023.pdf (дата звернення: 15.06.2024). 64. Управління розвитком сфери гостинності: регіональний аспект : матеріали міжнар. наук.-практ. онлайн-конф., м. Чернівці, 5 травня 2022 р. Чернівці : Технодрук, 2022. 352 с. 65. Шацька З. Я., Шевель А. А. Організація роботи підприємств готельної сфери в умовах пандемії СOVID-19. Ефективна економіка. 2020. № 10. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.10.51 66. Шебанова М. Сучасні проблеми та стратегії розвитку готельно- ресторанного бізнесу в сучасних умовах воєнного стану. 2024. URL: http://www.confcontact.com/2024-ekonomika-i-menedzhment/13_shebanova.pdf. 67. Як змінився готельний бізнес під час війни. Ribas Hotels Group : веб-сайт. URL: https://ribashotelsgroup.ua/blog/kak-izmenilsya-gostinichniy-servis-vo-vremya- voyni/ (дата звернення 12.05.2024).
Располагается в коллекциях:241 – " Готельно - ресторанна справа" (Магістри)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2024_M_471_241-23m-01_Prutyla_L_Р.pdf
  Restricted Access
1.89 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть    Запрос копии


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.