Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/62104
Название: | Інституціоналізація поведінкового регулювання: зарубіжний досвід |
Другие названия: | Institutionalization of Behavioral Regulation: Foreign Experience |
Авторы: | Ушакова, Наталія Григорівна Кулініч, Оксана Андріївна Помінова, Ірина Іванівна |
Ключевые слова: | поведінкова економіка;державне регулювання;лібертаріанський патерналізм;інституціоналізація регулювання;nudge-технологія;behavioral economy;government regulation;libertarian paternalism;institutionalization of regulation;nudge technology |
Дата публикации: | 2020 |
Библиографическое описание: | Ушакова Н. Г., Кулініч О. А., Помінова І. І. Інституціоналізація поведінкового регулювання: зарубіжний досвід. Бізнес Інформ. 2020. № 9. С. 37-43. |
Краткий осмотр (реферат): | Метою статті є розкриття особливостей моделей інституціоналізації «поведінкового» регулювання на макроекономічному рівні
в країнах світу. Поведінкове підштовхування (nudge) нині розглядається як потенційно перспективний підхід до вдосконалення дер жавного регулювання як в академічній дискусії, так і на практиці. Підвищення ефективності практики використання поведінкових
мотивів господарюючих суб’єктів у процесі розробки державної економічної політики відбувається завдяки застосуванню та впро вадженню технік впливу теорії підштовхування, що обумовлює вибір більш раціонального рішення, яке відповідає інтересам осо бистості та суспільства. Активізація застосування nudge-технологій і все більше їх поєднання з традиційними заходами стимулю вання громадян і бізнесу спричинили в багатьох країнах світу інституціоналізацію поведінкового регулювання в централізованій або
децентралізованій моделях. Інституціоналізація поведінкового регулювання в централізованій моделі представлена специфічними
державними органами або підрозділами, що спеціалізуються на розробці рішень із застосуванням теорії поведінкової економки.
Інститути децентралізованої моделі – незалежні комерційні організації, які не входять до структури держорганів. Процес форму вання та функціонування інститутів поведінкового регулювання в різних країнах світу має свою специфіку, а самі органи постійно
видозмінюються. Проте всі варіанти інституціоналізації поведінкового регулювання на макрорівні залишають ризик застосування
«dark nudging», що потребує створення спеціальних інститутів для пом’якшення або усунення його негативних наслідків. Найваж ливішим принципом у розробці поведінкового інструментарію є відповідність загальнолюдським і особистим інтересам одночасно. The article is aimed at disclosing the peculiarities of models of institutionalization of «behavioral» regulation at the macro-economic level in the countries of the world. Behavioral nudge nowadays is seen as a potentially promising approach to improving government regulation both in academic discussion and in practice. Increasing the efficiency of the practice of using behavioral motives of economic entities in the process of development of the State economic policy is being fulfilled due to the application and implementation of techniques of influence of the nudge theory, which determines the choice of a more rational solution that corresponds to the interests of both individual and society. Activation of the application of nudge technologies and their increasingly frequent combination with traditional measures to stimulate citizens and busi nesses have caused in many world countries the institutionalization of behavioral regulation in either centralized or decentralized models. The institutionalization of behavioral regulation in a centralized model is represented by specific government bodies or subdivisions specializing in the development of solutions using the theory of behavioral economy. The institutions of a decentralized model are independent commercial organizations that are not part of the structure of government bodies. The process of formation and functioning of behavioral regulation institu tions in different world countries has its own specifics, and the bodies themselves are constantly being modified. However, all the variants for institutionalizing the behavioral regulation at macro-level are subject to the risk of application of the «dark nudging», which requires the creation of special institutions to mitigate or eliminate its negative consequences. The most important principle in the development of a behavioral instrumentarium is compliance with universal and personal interests at the same time. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/62104 |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ushakova_Kulinich_Biznes_Inform_2020_9_37-43.pdf | 353.53 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.