Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5884
Назва: Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємств-виробників агропродовольчої продукції.: автореф. дис. на здобуття … канд. екон. наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)
Інші назви: Стратегическое управление конкурентоспособностью предприятий-производителей агропродовольственной продукции
Strategic Management of Competitiveness of Producers of Agro-Food Products
Автори: Кускова, Світлана Вікторівна
Науковий керівник : Красноруцький, Олексій Олександрович
Ключові слова: стратегічне управління;конкурентоспроможність;агропродовольча сфера;організаційно-економічний механізм;підприємство;рентабельність;стратегическое управление;конкурентоспособность;агропродовольственная сфера;организационно-экономический механизм;предприятие;рентабельность;strategic management;competitiveness;agro-food sphere;organizational and economic mechanism;enterprise;profitability
Дата публікації: 2017
Видавництво: Харків
Бібліографічний опис: Кускова С. В. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємств-виробників агропродовольчої продукції: автореф. дис. … канд. екон. наук: 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності); наук. конс. О. О. Красноруцький; Харків, 2017. 23 с.
Короткий огляд (реферат): У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, яке полягає у теоретично-методичному та практичному обґрунтуванні засад стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємств-виробників агропродовольчої продукції для підвищення ефективності їх функціонування. Обґрунтовано концепцію побудови та функціонування організаційно-економічного механізму підвищення конкурентоспроможності підприємств-виробників агропродовольчої продукції на засадах їх адаптації до умов цільових ринків збуту продукції на основі використання механізмів державної підтримки, інвестиційно-інноваційного забезпечення та раціоналізації фінансово-економічної діяльності, що забезпечує раціональне ресурсокористування, підвищення капіталізації та реструктуризації, досягнення високих виробничо-економічних та соціально екологічних показників розвитку. Запропоновано методичний підхід до аналізу конкурентоспроможності функціонування підприємств агропродовольчої сфери, який дозволяє виявити їх ефективність, стабільність розвитку, стратегічні можливості та перспективи, розробити заходи раннього попередження загроз; а також методичний підхід до визначення конкурентного потенціалу аграрних підприємств на основі визначення ступеня їх адаптивності до змін конкурентного оточення та кон’юнктури цільових ринків збуту. Представлено інструментарій оцінки конкурентоспроможності підприємств агропродовольчої сфери через визначення інтегральних показників ефективності використання капіталу та трудових ресурсів відносно рентабельності основної діяльності. Надані рекомендації щодо визначення шляхів та резервів підвищення конкурентоспроможності підприємств на основі раціонального використання капіталу та трудових ресурсів суб’єктів господарювання, їх іміджу та ділової репутації. Обґрунтовано та апробовано методичний підхід до аналізу конкурентоспроможності функціонування підприємств агропродовольчої сфери, який дозволяє виявити їх ефективність, стабільність розвитку, стратегічні можливості та перспективи, розробити заходи раннього попередження загроз зниження рівня конкурентоспроможності та економічних результатів діяльності. Ідентифіковано економічні передумови та структурні тенденції конкурентного розвитку об’єктних ринків агропродовольчої продукції з огляду на визначення передумов поведінки підприємств-товаровиробників шляхом обґрунтування методичних засад оцінки стратегій підвищення конкурентоспроможності та ефективності.
В диссертации приведены теоретическое обобщение и новое решение научной задачи, которая заключается в теоретико-методологическом и практическом обосновании основ стратегического управления конкурентоспособностью предприятий-производителей агропродовольственной продукции для повышения эффективности их функционирования. Обоснованно целостную концепцию построения и функционирования организационно экономического механизма повышения конкурентоспособности предприятий производителей агропродовольственной продукции на основе их адаптации к условиям целевых рынков сбыта продукции на основе использования механизмов государственной поддержки, инвестиционно-инновационного обеспечения и рационализации финансово-экономической деятельности, обеспечивающей рациональное ресурсопользования, повышение капитализации и реструктуризации, достижение высоких производственно экономических и социально-экологических показателей развития. Предложен методический подход к анализу конкурентоспособности функционирования предприятий агропродовольственной сферы, который позволяет выявить их эффективность, стабильность развития, стратегические возможности и перспективы, разработать меры раннего предупреждения угроз; а также методический подход к определению конкурентного потенциала аграрных предприятий на основе определения степени их адаптивности к изменениям конкурентного окружения и конъюнктуры целевых рынков сбыта. Представлены инструментарий оценки конкурентоспособности предприятий агропродовольственной сферы путем определения интегральных показателей эффективности использования капитала и трудовых ресурсов относительно рентабельности основной деятельности. Даны рекомендации по определению путей и резервов повышения конкурентоспособности предприятий на основе рационального использования капитала и трудовых ресурсов субъектов хозяйствования, их имиджа и деловой репутации.
The dissertation presents a theoretical generalization and a new solution to a scientific problem, which consists in theoretical, methodological and practical substantiation of the principles of strategic management of the competitiveness of enterprises producing agro-food products to increase the efficiency of their functioning. The integral concept of construction and functioning of organizational and economic mechanism of increasing competitiveness of agricultural producers is grounded on the basis of their adaptation to the conditions of target markets of products on the basis of use of state support mechanisms, investment and innovation support and rationalization of financial and economic activity that provides rational resource use, increasing capitalization and restructuring, achieving high production economic and c socio-environmental indicators of development. The methodical approach to the analysis of the competitiveness of the functioning of the agro-food industry enterprises is proposed, which allows to identify their efficiency, stability of development, strategic opportunities and prospects, to develop measures for early warning of threats; as well as a methodical approach to determining the competitive potential of agrarian enterprises on the basis of determining their degree of adaptability to changes in the competitive environment and the situation of target markets. The toolkit for evaluating the competitiveness of agro-food businesses is presented by defining integrated indicators of the efficiency of capital and labor utilization in relation to the profitability of the main activity. The given recommendations on determination of ways and provisions for increasing the competitiveness of enterprises on the basis of rational use of capital and labor resources of business entities, their image and business reputation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5884
Розташовується у зібраннях:08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
aref_Kuskova.pdf881.74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.