Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5181
Назва: | Телемаркетинг – сучасний напрям підвищення конкуренто-спроможності підприємств |
Інші назви: | Телемаркетинг – современное направление повышения конкурентоспособности предприятий Telemarketing - modern direction of increasing competitiveness of enterprises |
Автори: | Крамаренко, І.С. Фаріонова, Т.А. Назрієва, З.Т. Кудріч, Д.О. |
Ключові слова: | телемаркетинг;конкурентоспроможність;переваги;споживач;розповсюджувач реклами;телемаркетинг;конкурентоспособность;преимущества;потребитель;распространитель рекламы;telemarketing;competitiveness;advantages;consumer;advertising distributor |
Дата публікації: | 10-тра-2021 |
Видавництво: | Харків : ХНАУ |
Бібліографічний опис: | Крамаренко І.С., Фаріонова Т.А., Назрієва З.Т., Кудріч Д.О. Телемаркетинг – сучасний напрям підвищення конкуренто-спроможності підприємств. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. Т.2. №2. С.320-328. |
Короткий огляд (реферат): | Крамаренко І.С., Фаріонова Т.А., Назрієва З.Т., Кудріч Д.О. Телемаркетинг – сучасний напрям підвищення конкуренто-спроможності підприємств. Метою написання статті є дослідження телемаркетингу як
сучасного напряму підвищення конкурентоспроможності національних
підприємств. Розкрито концептуальні підходи до визначення поняття
«телемаркетинг». Наведено головні переваги телемаркетингу. Визначено
збільшення сегменту телефонних продажів в України, що вказує на їх
перспективний напрям розвитку. Обґрунтовано телемаркетинг як сучасний
напрям підвищення конкурентоспроможності підприємств. Крамаренко И.С., Фарионова Т.А., Назриева З.Т., Кудрич Д.О. Телемаркетинг – современное направление повышения конкурентоспособности предприятий. Целью написания статьи является исследование телемаркетинга как современного направления повышения конкурентоспособности национальных предприятий. Раскрыты концептуальные подходы к определению понятия «телемаркетинг». Приведены главные преимущества телемаркетинга. Определено увеличение сегмента телефонных продаж в Украине, что указывает на их перспективное направление развития. Обоснован телемаркетинг как современное направление повышения конкурентоспособности предприятий. Kramarenko I.S., Farionova T.A., Nazrieva Z.T., Kudrich D.O. Telemarketing - modern direction of increasing competitiveness of enterprises. The purpose of writing this article is research. telemarketing as a modern direction of increasing the competitiveness of national enterprises. The digital age encourages all businesses to meet the needs of their consumers (customers) through various channels of communication. Of course, today the most common channels of communication are the Internet and social networks. However, today it is impossible to imagine human life without phones, smartphones and gadgets. That is why one of the most alternative channels of communication and sale of goods or services is the telephone network (communication). Thus, the study of telemarketing as a modern direction of increasing the competitiveness of national enterprises is quite relevant. Conceptual approaches to the definition of "telemarketing" are revealed. The main advantages of telemarketing are given. An increase in the segment of telephone sales in Ukraine has been identified, which indicates their promising direction of development. Telemarketing as a modern direction of increasing the competitiveness of enterprises is substantiated. Theoretical approaches to the definition of "telemarketing" are studied. Telemarketing has been found to mean that most researchers and practitioners understand the way in which information about a product (works or services) produced or provided by an entity is transmitted. It has been proven that in fact the telephone network sells products (works or services) of the business entity. It is proved that among the main advantages of using telemarketing in the activities of enterprises is the direct process of communicating with customers at a convenient time, receiving information from customers about the needs of their products (goods or services), placing orders for goods or services over the phone. bases, resource savings, results of marketing research during telephone conversations, etc. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5181 |
Розташовується у зібраннях: | Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2, Т.2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
statya_kramarenko_farìonova_nazrìyeva_kudrìch_telemarketing_suchasnij_ napriam_pìdvishchennia_konkurentospromozhnostì_pìdpriyemstv.pdf | 852.51 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.