Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5181
Название: Телемаркетинг – сучасний напрям підвищення конкуренто-спроможності підприємств
Другие названия: Телемаркетинг – современное направление повышения конкурентоспособности предприятий
Telemarketing - modern direction of increasing competitiveness of enterprises
Авторы: Крамаренко, І.С.
Фаріонова, Т.А.
Назрієва, З.Т.
Кудріч, Д.О.
Ключевые слова: телемаркетинг;конкурентоспроможність;переваги;споживач;розповсюджувач реклами;телемаркетинг;конкурентоспособность;преимущества;потребитель;распространитель рекламы;telemarketing;competitiveness;advantages;consumer;advertising distributor
Дата публикации: 10-мая-2021
Издательство: Харків : ХНАУ
Библиографическое описание: Крамаренко І.С., Фаріонова Т.А., Назрієва З.Т., Кудріч Д.О. Телемаркетинг – сучасний напрям підвищення конкуренто-спроможності підприємств. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. Т.2. №2. С.320-328.
Краткий осмотр (реферат): Крамаренко І.С., Фаріонова Т.А., Назрієва З.Т., Кудріч Д.О. Телемаркетинг – сучасний напрям підвищення конкуренто-спроможності підприємств. Метою написання статті є дослідження телемаркетингу як сучасного напряму підвищення конкурентоспроможності національних підприємств. Розкрито концептуальні підходи до визначення поняття «телемаркетинг». Наведено головні переваги телемаркетингу. Визначено збільшення сегменту телефонних продажів в України, що вказує на їх перспективний напрям розвитку. Обґрунтовано телемаркетинг як сучасний напрям підвищення конкурентоспроможності підприємств.
Крамаренко И.С., Фарионова Т.А., Назриева З.Т., Кудрич Д.О. Телемаркетинг – современное направление повышения конкурентоспособности предприятий. Целью написания статьи является исследование телемаркетинга как современного направления повышения конкурентоспособности национальных предприятий. Раскрыты концептуальные подходы к определению понятия «телемаркетинг». Приведены главные преимущества телемаркетинга. Определено увеличение сегмента телефонных продаж в Украине, что указывает на их перспективное направление развития. Обоснован телемаркетинг как современное направление повышения конкурентоспособности предприятий.
Kramarenko I.S., Farionova T.A., Nazrieva Z.T., Kudrich D.O. Telemarketing - modern direction of increasing competitiveness of enterprises. The purpose of writing this article is research. telemarketing as a modern direction of increasing the competitiveness of national enterprises. The digital age encourages all businesses to meet the needs of their consumers (customers) through various channels of communication. Of course, today the most common channels of communication are the Internet and social networks. However, today it is impossible to imagine human life without phones, smartphones and gadgets. That is why one of the most alternative channels of communication and sale of goods or services is the telephone network (communication). Thus, the study of telemarketing as a modern direction of increasing the competitiveness of national enterprises is quite relevant. Conceptual approaches to the definition of "telemarketing" are revealed. The main advantages of telemarketing are given. An increase in the segment of telephone sales in Ukraine has been identified, which indicates their promising direction of development. Telemarketing as a modern direction of increasing the competitiveness of enterprises is substantiated. Theoretical approaches to the definition of "telemarketing" are studied. Telemarketing has been found to mean that most researchers and practitioners understand the way in which information about a product (works or services) produced or provided by an entity is transmitted. It has been proven that in fact the telephone network sells products (works or services) of the business entity. It is proved that among the main advantages of using telemarketing in the activities of enterprises is the direct process of communicating with customers at a convenient time, receiving information from customers about the needs of their products (goods or services), placing orders for goods or services over the phone. bases, resource savings, results of marketing research during telephone conversations, etc.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5181
Располагается в коллекциях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2, Т.2



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.