Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5148
Название: Інноваційно-методичні та наукові основи з оцінювання товарного асортименту в маркетинговому менеджменті підприємства
Другие названия: Инновационно-методические и научные основы по оцениванию товарного ассортимента в маркетинговом менеджменте предприятия
Innovative-methodical and scientific basis for evaluation of the product range in the marketing management of the enterprise
Авторы: Лишенко, М.О.
Муштай, В.А.
Нечипоренко, В.В.
Шумкова, О.В.
Ключевые слова: методологія;наукові дослідження;інноваційні методи;маркетингова діяльність;маркетинговий менеджмент;методология;научные исследования;инновационные методы;маркетинговая деятельность;маркетинговый менеджмент;methodology;scientific researches;innovative methods;marketing activity;marketing management
Дата публикации: 15-мая-2021
Издательство: Харків : ХНАУ
Библиографическое описание: Лишенко М.О., Муштай В.А., Нечипоренко В.В., Шумкова О.В. Інноваційно-методичні та наукові основи з оцінювання товарного асортименту в маркетинговому менеджменті підприємства. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. Т.2. №2. С.267-278.
Краткий осмотр (реферат): Лишенко М.О., Муштай В.А., Нечипоренко В.В., Шумкова О.В. Інноваційно-методичні та наукові основи з оцінювання товарного асортименту в маркетинговому менеджменті підприємства. В статті визначено основні методи оцінювання товарного асортименту при аналізі маркетингової діяльності підприємства.. Досліджено особливості застосування маркетингових методів в маркетингових дослідженнях підприємства. Описано метод формування асортименту, заснований на вивченні особливостей товарної лінійки; метод створення асортименту з врахуванням економічного напряму підприємства; метод асортиментного аналізу на основі матриці Маркона; метод оцінки асортименту продукції Дібба-Сімкіна; аналіз асортименту продукції на відповідній матриці BCG; метод оптимізації структури асортименту при існуванні ряду обмежень; оцінка за методом Боровинського, метод «директ-костинг та ряд інших методів.
М.А. Лышенко, В.А. Муштай, В.В. Нечипоренко, О.В. Шумкова Инновационно-методические и научные основы по оцению товарного ассортимента в маркетинговом менеджменте предприятия. В статье определены основные методы оценки товарного ассортимента при анализе маркетинговой деятельности предприятия.. Описан метод формирования ассортимента, основанный на изучении особенностей товарной линейки; метод создания ассортимента с учетом экономического направления предприятия; метод ассортиментного анализа на основе матрицы Маркона; метод оценки ассортимента продукции Дибба-Симкина; анализ ассортимента продукции на соответствующей матрице BCG; метод оптимизации структуры ассортимента при существовании ряда ограничений; оценка по методу Боровинского, метод «директ-костинг и ряд других методов.
Lishenko M.O., Mushtai V.A., Nechiporenko V.V., Shumkova O.V. Innovative-methodical and scientific basis for evaluation of the product range in the marketing management of the enterprise. The article identifies the main methods of evaluating the product range in the analysis of marketing activities of the enterprise. The peculiarities of the application of marketing methods in marketing research of the enterprise are investigated. The method of forming the range based on the study of the features of the product line is described; method of creating an assortment taking into account the economic direction of the enterprise; assortment analysis method based on Marcon matrix; method of evaluation of Dibba-Simkin product range; analysis of the product range on the corresponding BCG matrix; the method of optimizing the structure of the range in the presence of a number of restrictions; evaluation according to Borovinsky's method, the method of "direct costing" and a number of other methods. Evaluation and increase the efficiency of product range management is possible only with the reasonable use of methods for determining the product portfolio of the enterprise, but not all methods are possible for use in marketing activities of the enterprise. Therefore, there is a need for research and justification of innovative methodological approaches to assessing the product range of the enterprise. Therefore, we have clarified the classification of methods and the definition of methodological recommendations that would allow companies to systematically and balanced, based on the principles of an integrated approach, to form an effective range of policies and comprehensively evaluate product and innovation policy.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5148
Располагается в коллекциях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2, Т.2



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.