Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5148
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛишенко, М.О.-
dc.contributor.authorМуштай, В.А.-
dc.contributor.authorНечипоренко, В.В.-
dc.contributor.authorШумкова, О.В.-
dc.date.accessioned2022-08-18T14:37:52Z-
dc.date.available2022-08-18T14:37:52Z-
dc.date.issued2021-05-15-
dc.identifier.citationЛишенко М.О., Муштай В.А., Нечипоренко В.В., Шумкова О.В. Інноваційно-методичні та наукові основи з оцінювання товарного асортименту в маркетинговому менеджменті підприємства. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. Т.2. №2. С.267-278.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5148-
dc.description.abstractЛишенко М.О., Муштай В.А., Нечипоренко В.В., Шумкова О.В. Інноваційно-методичні та наукові основи з оцінювання товарного асортименту в маркетинговому менеджменті підприємства. В статті визначено основні методи оцінювання товарного асортименту при аналізі маркетингової діяльності підприємства.. Досліджено особливості застосування маркетингових методів в маркетингових дослідженнях підприємства. Описано метод формування асортименту, заснований на вивченні особливостей товарної лінійки; метод створення асортименту з врахуванням економічного напряму підприємства; метод асортиментного аналізу на основі матриці Маркона; метод оцінки асортименту продукції Дібба-Сімкіна; аналіз асортименту продукції на відповідній матриці BCG; метод оптимізації структури асортименту при існуванні ряду обмежень; оцінка за методом Боровинського, метод «директ-костинг та ряд інших методів.uk_UA
dc.description.abstractМ.А. Лышенко, В.А. Муштай, В.В. Нечипоренко, О.В. Шумкова Инновационно-методические и научные основы по оцению товарного ассортимента в маркетинговом менеджменте предприятия. В статье определены основные методы оценки товарного ассортимента при анализе маркетинговой деятельности предприятия.. Описан метод формирования ассортимента, основанный на изучении особенностей товарной линейки; метод создания ассортимента с учетом экономического направления предприятия; метод ассортиментного анализа на основе матрицы Маркона; метод оценки ассортимента продукции Дибба-Симкина; анализ ассортимента продукции на соответствующей матрице BCG; метод оптимизации структуры ассортимента при существовании ряда ограничений; оценка по методу Боровинского, метод «директ-костинг и ряд других методов.uk_UA
dc.description.abstractLishenko M.O., Mushtai V.A., Nechiporenko V.V., Shumkova O.V. Innovative-methodical and scientific basis for evaluation of the product range in the marketing management of the enterprise. The article identifies the main methods of evaluating the product range in the analysis of marketing activities of the enterprise. The peculiarities of the application of marketing methods in marketing research of the enterprise are investigated. The method of forming the range based on the study of the features of the product line is described; method of creating an assortment taking into account the economic direction of the enterprise; assortment analysis method based on Marcon matrix; method of evaluation of Dibba-Simkin product range; analysis of the product range on the corresponding BCG matrix; the method of optimizing the structure of the range in the presence of a number of restrictions; evaluation according to Borovinsky's method, the method of "direct costing" and a number of other methods. Evaluation and increase the efficiency of product range management is possible only with the reasonable use of methods for determining the product portfolio of the enterprise, but not all methods are possible for use in marketing activities of the enterprise. Therefore, there is a need for research and justification of innovative methodological approaches to assessing the product range of the enterprise. Therefore, we have clarified the classification of methods and the definition of methodological recommendations that would allow companies to systematically and balanced, based on the principles of an integrated approach, to form an effective range of policies and comprehensively evaluate product and innovation policy.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectнаукові дослідженняuk_UA
dc.subjectінноваційні методиuk_UA
dc.subjectмаркетингова діяльністьuk_UA
dc.subjectмаркетинговий менеджментuk_UA
dc.subjectметодологияuk_UA
dc.subjectнаучные исследованияuk_UA
dc.subjectинновационные методыuk_UA
dc.subjectмаркетинговая деятельностьuk_UA
dc.subjectмаркетинговый менеджментuk_UA
dc.subjectmethodologyuk_UA
dc.subjectscientific researchesuk_UA
dc.subjectinnovative methodsuk_UA
dc.subjectmarketing activityuk_UA
dc.subjectmarketing managementuk_UA
dc.titleІнноваційно-методичні та наукові основи з оцінювання товарного асортименту в маркетинговому менеджменті підприємстваuk_UA
dc.title.alternativeИнновационно-методические и научные основы по оцениванию товарного ассортимента в маркетинговом менеджменте предприятияuk_UA
dc.title.alternativeInnovative-methodical and scientific basis for evaluation of the product range in the marketing management of the enterpriseuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2, Т.2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.