Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5145
Title: | Порівняльні дослідження методів діагностування легкового автомобіля по витраті палива |
Other Titles: | Comparative study of methods of diagnosing a car based on fuel consumption |
Authors: | Горбік, Ю. В. |
Keywords: | автомобіль;витрата палива;ККД;швидкість автомобіля;car;efficiency;fuel consumption;car speed |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | ХНТУСГ |
Citation: | Горбік Ю. В. Порівняльні дослідження методів діагностування легкового автомобіля по витраті палива. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2018. № 13. С. 281-288. |
Series/Report no.: | Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 13 |
Abstract: | У статті запропоновано порівняльні дослідження діагностування автомобіля по
витраті палива з використанням аналітично-розрахункових методів та експериментальну модель. The article proposes comparative studies of methods for diagnosing a car based on fuel consumption using computational and analytical methods and an experimental model. The fuel consumption is a complex indicator characterizing the efficiency of vehicle use, the energy perfection of the car's design, the level of the technical condition of the machine, the variety of operating conditions. When diagnosing the car for fuel efficiency, the measured fuel consumption should be compared with the standard values. The change in the technical condition of the vehicle's components and systems leads to increased energy losses, which ultimately increases fuel consumption and reduces the car's power. The overall assessment of the technical condition of the car can be performed on the basis of experimental-calculated fuel consumption data. Individual assessment of the technical condition of the aggregates can also be estimated by the private efficiency and the indicator fuel consumption. At present, there are many methods for determining the fuel consumption of a car. In the article for comparison, two computational and analytical methods were proposed and analyzed, and the on-road experiment on the road, and conclusions were drawn on their use and the accuracy of the results obtained. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5145 |
ISSN: | 2311-441X |
Appears in Collections: | № 13 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.