Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5066
Назва: Обоснование выбора диаметра роликов инерционного тормозного стенда
Інші назви: The substantiation of the selection of diameter rollers of inertial brake stand
Автори: Мармут, И. А.
Ключові слова: тормозная система;роликовый стенд;диаметр ролика;момент инерции;braking system;roller stand;roller diameter;moment of inertia
Дата публікації: 2018
Видавництво: ХНТУСГ
Бібліографічний опис: Мармут И. А. Обоснование выбора диаметра роликов инерционного тормозного стенда. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2018. № 13. С. 241-247.
Серія/номер: Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 13
Короткий огляд (реферат): Приведены результаты испытаний тормозной системы автомобиля на инерционном роликовом стенде с использованием сменных роликов разных диаметров. Они подтверждают возможность уменьшения диаметра роликов без значительного ухудшения функциональных возможностей стенда. С уменьшением диаметра до 210 мм наблюдается повышение коэффициента использования нагрузки при некотором снижении коэффициента сцепления.
As you know, the brake test bench with the inertia test allows you to perform a qualitative check of the car's service braking system. For an inertial bench, compactness, low metal content and simplicity are important factors. The fulfillment of these requirements is ensured by the following design parameters of the stand: the layout of the rollers, the coefficient of adhesion of the tire and the roller, the value of the reduced inertial mass of the stand. In order to test the functionality of the roller stand, an experiment was carried out in real working braking regimes. To solve this problem, sets of interchangeable rollers having different diameters were manufactured. The procedure for determining the maximum braking force was to measure the maximum deceleration on these rollers. To increase the accuracy of the measurements, the actual moments of inertia of the interchangeable rollers were determined by the experimental calculating method of bifilar suspension. Based on the results of the experiment with interchangeable rollers, a plot was constructed of the dependence of the load utilization factor on the relative diameter of the roller. The obtained experimental results on the whole confirm the assumptions about the expediency of reducing the diameter of the rollers. Rolls made of silumin alloy showed good values of load utilization factor. This is due to a higher coefficient of adhesion of rubber with aluminum. However, the disadvantage of such rollers is a soft surface, which quickly wears out an abrasive in the tire tread. It should be noted that the use of rollers of smaller diameter gives a significant gain in metal consumption at the same required inertial mass of the rotating parts of the stand. The limitation here is the possible maximum rotational speed of the drive shaft to achieve the required test speed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5066
ISSN: 2311-441X
Розташовується у зібраннях:№ 13

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
35.pdf726.19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.