Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48822
Название: | Юридична клінічна діяльність: правовий та рольовий аспект |
Другие названия: | Legal clinical activities: legal and role aspect |
Авторы: | Кадала, Віталій Віталійович Гузенко, Олена Павлівна Салоїд, Станіслав Васильович |
Ключевые слова: | юридична клініка;юридична клінічна діяльність;студент-правник;студент-клініцист;юридична клінічна освіта;юридична консультація;клієнт юридичної клініки;безоплатна юридична послуга;legal clinic;legal clinical activity;law student;student clinician;legal clinical education;legal advice;legal clinic client;free legal service |
Дата публикации: | 2023 |
Издательство: | Харків |
Библиографическое описание: | Кадала В. В., Гузенко О. П., Салоїд С. В. Юридична клінічна діяльність: правовий та рольовий аспект. Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. 2023. № 4. С. 144-122. |
Серия/номер: | Актуальні проблеми інноваційної економіки та права;№ 4 |
Краткий осмотр (реферат): | Статтю присвячено питанням правового регулювання та удосконаленню системи здійснення юридичної клінічної діяльності. Проведено аналіз нормативно-правового забезпечення діяльності юридичних клінік. З’ясовано, що
діяльність юридичних клінік має на меті, з одного боку, забезпечення здобуття необхідних навичок надання правових
консультацій студентами юридичних спеціальностей, а з іншого – задоволення запиту суспільства на доступ до
правової допомоги. Звернуто увагу на проблематичні та рольові аспекти функціонування юридичних клінік та обґрунтовано доцільність їх діяльності в умовах воєнного стану в Україні. Представлено авторську точку зору щодо
уточнення змістовності сутнісної характеристики понятійної категорії «юридична клінічна освіта» та обґрунтовано доцільність її адаптування в системі надання первинної та вторинної безоплатної правової допомоги студентами-клініцистами. Запропоновано впровадження в систему управління юридичною клінічною діяльністю спеціалістів-практиків юридичного фаху, які можуть увійти до складу викладачів-кураторів, котрі забезпечують
надання безоплатних юридичних послуг студентами-клініцистами на відповідному рівні. Наведено авторське бачення змістовності функціональних обов’язків спеціалістів-практиків, котрі увійдуть до складу юридичних клінік
та сприятимуть підвищенню кваліфікаційного рівня студентів-клініцистів. Надано пропозиції щодо покращення
системи проведення юридичної клінічної діяльності та процедури надання безоплатної правової допомоги студентами-клініцистами. В ході проведеного дослідження використовувалися метод системного аналізу та синтезу, системно-структурний, порівняльно-правовий та формально-логічний методи, які дозволили проаналізувати відповідне законодавство, запропонувати уточнення змістовності понятійної категорії «юридична клінічна освіта»,
визначити змістовність функціональних обов’язків осіб, які задіяні в діяльності юридичної клініки. The article considers the issues of legal regulation and improvement of the system of legal clinical activity. The authors analyze the regulatory and legal framework for legal clinics. It is established that the purpose of legal clinics is, on the one hand, to ensure that law students acquire the necessary skills to provide legal advice and, on the other hand, to meet the public demand for access to legal aid. The authors focus on the problematic and role aspects of legal clinics and substantiate the expediency of their operation under martial law in Ukraine. The authors' point of view on clarifying the content of the essential characteristics of the conceptual category "legal clinical education" is presented, and the expediency of its adaptation in the system of primary and secondary free legal aid provision by student clinicians is substantiated. The authors propose introducing legal practitioners who may be included in the list of lecturers-supervisors who ensure the provision of free legal services by student clinicians at the appropriate level into the system of management of legal clinical activities. The author's vision of the content of the functional responsibilities of practitioners who will be part of legal clinics and will contribute to improving the qualification level of student clinicians is presented. Proposals are made to improve the system of legal clinical activities and the procedure for providing free legal aid by student clinicians. During the study, the authors used the method of systematic analysis and synthesis, systemic and structural, and comparative legal and formal logical methods, which allowed them to analyze the relevant legislation to propose a clarification of the content of the conceptual category "legal clinical education", and to determine the content of the functional responsibilities of persons involved in the activities of a legal clinic. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48822 |
ISSN: | 2524-0455 |
Располагается в коллекциях: | Випуск 4 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
apie_2023_4_21.pdf | 243.8 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.