Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48822
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКадала, Віталій Віталійович-
dc.contributor.authorГузенко, Олена Павлівна-
dc.contributor.authorСалоїд, Станіслав Васильович-
dc.date.accessioned2024-03-11T13:41:09Z-
dc.date.available2024-03-11T13:41:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКадала В. В., Гузенко О. П., Салоїд С. В. Юридична клінічна діяльність: правовий та рольовий аспект. Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. 2023. № 4. С. 144-122.uk_UA
dc.identifier.issn2524-0455-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48822-
dc.description.abstractСтаттю присвячено питанням правового регулювання та удосконаленню системи здійснення юридичної клінічної діяльності. Проведено аналіз нормативно-правового забезпечення діяльності юридичних клінік. З’ясовано, що діяльність юридичних клінік має на меті, з одного боку, забезпечення здобуття необхідних навичок надання правових консультацій студентами юридичних спеціальностей, а з іншого – задоволення запиту суспільства на доступ до правової допомоги. Звернуто увагу на проблематичні та рольові аспекти функціонування юридичних клінік та обґрунтовано доцільність їх діяльності в умовах воєнного стану в Україні. Представлено авторську точку зору щодо уточнення змістовності сутнісної характеристики понятійної категорії «юридична клінічна освіта» та обґрунтовано доцільність її адаптування в системі надання первинної та вторинної безоплатної правової допомоги студентами-клініцистами. Запропоновано впровадження в систему управління юридичною клінічною діяльністю спеціалістів-практиків юридичного фаху, які можуть увійти до складу викладачів-кураторів, котрі забезпечують надання безоплатних юридичних послуг студентами-клініцистами на відповідному рівні. Наведено авторське бачення змістовності функціональних обов’язків спеціалістів-практиків, котрі увійдуть до складу юридичних клінік та сприятимуть підвищенню кваліфікаційного рівня студентів-клініцистів. Надано пропозиції щодо покращення системи проведення юридичної клінічної діяльності та процедури надання безоплатної правової допомоги студентами-клініцистами. В ході проведеного дослідження використовувалися метод системного аналізу та синтезу, системно-структурний, порівняльно-правовий та формально-логічний методи, які дозволили проаналізувати відповідне законодавство, запропонувати уточнення змістовності понятійної категорії «юридична клінічна освіта», визначити змістовність функціональних обов’язків осіб, які задіяні в діяльності юридичної клініки.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers the issues of legal regulation and improvement of the system of legal clinical activity. The authors analyze the regulatory and legal framework for legal clinics. It is established that the purpose of legal clinics is, on the one hand, to ensure that law students acquire the necessary skills to provide legal advice and, on the other hand, to meet the public demand for access to legal aid. The authors focus on the problematic and role aspects of legal clinics and substantiate the expediency of their operation under martial law in Ukraine. The authors' point of view on clarifying the content of the essential characteristics of the conceptual category "legal clinical education" is presented, and the expediency of its adaptation in the system of primary and secondary free legal aid provision by student clinicians is substantiated. The authors propose introducing legal practitioners who may be included in the list of lecturers-supervisors who ensure the provision of free legal services by student clinicians at the appropriate level into the system of management of legal clinical activities. The author's vision of the content of the functional responsibilities of practitioners who will be part of legal clinics and will contribute to improving the qualification level of student clinicians is presented. Proposals are made to improve the system of legal clinical activities and the procedure for providing free legal aid by student clinicians. During the study, the authors used the method of systematic analysis and synthesis, systemic and structural, and comparative legal and formal logical methods, which allowed them to analyze the relevant legislation to propose a clarification of the content of the conceptual category "legal clinical education", and to determine the content of the functional responsibilities of persons involved in the activities of a legal clinic.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківuk_UA
dc.relation.ispartofseriesАктуальні проблеми інноваційної економіки та права;№ 4-
dc.subjectюридична клінікаuk_UA
dc.subjectюридична клінічна діяльністьuk_UA
dc.subjectстудент-правникuk_UA
dc.subjectстудент-клініцистuk_UA
dc.subjectюридична клінічна освітаuk_UA
dc.subjectюридична консультаціяuk_UA
dc.subjectклієнт юридичної клінікиuk_UA
dc.subjectбезоплатна юридична послугаuk_UA
dc.subjectlegal clinicuk_UA
dc.subjectlegal clinical activityuk_UA
dc.subjectlaw studentuk_UA
dc.subjectstudent clinicianuk_UA
dc.subjectlegal clinical educationuk_UA
dc.subjectlegal adviceuk_UA
dc.subjectlegal clinic clientuk_UA
dc.subjectfree legal serviceuk_UA
dc.titleЮридична клінічна діяльність: правовий та рольовий аспектuk_UA
dc.title.alternativeLegal clinical activities: legal and role aspectuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
apie_2023_4_21.pdf243.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.