Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48718
Title: Управління маркетинговою комунікаційною діяльністю підприємства
Other Titles: Management of marketing communication activities of the enterprise
Authors: Віннік, Павел Олександрович
metadata.dc.contributor.advisor: Савицька, Н. Л.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: маркетингові комунікації;інструменти комунікації;управління;ринок;підприємство;ефективність;конкурентоспроможність
Issue Date: 2023
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Вінник П. О. Управління маркетинговою комунікаційною діяльністю підприємства: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. Н. Л. Савицька. Харків: ДБТУ, 2023. 86 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Комунікації допомагають виділитися на конкурентному ринку, впливати на свідомість цільової аудиторії та забезпечувати довгострокову взаємовигідну взаємодію. Особливості реалізації маркетингових комунікацій та переорієнтація процесу управління маркетинговою комунікаційною діяльністю підприємств в сучасних умовах висвітлені не в повній мірі, оскільки нові економічні реалії є жорсткими та потребують вирішення, що зумовлює актуальність та своєчасність обраного дослідження. Мета кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій з удосконалення управління маркетинговою комунікаційною діяльністю підприємства. Завдання: проаналізувати основні наукові підходи до визначення сутності маркетингових комунікацій та класифікації їх комплексу; виявити основні інструменти та засобів маркетингових комунікацій та дослідити їх розвиток під впливом інформаційно комунікаційних технологій; визначити сутність управління маркетинговою комунікаційною діяльністю підприємства та його механізм; дослідити розвиток ринку маркетингових комунікацій та тенденцій зміни в їх управлінні; надати загальну характеристику господарської діяльності ПОСП «Прогрес»; провести оцінку маркетингової комунікаційної діяльності ПОСП «Прогрес»; сформувати напрями удосконалення маркетингової комунікаційної діяльності ПОСП «Прогрес»; розробити рекомендації щодо впровадженню інструментів маркетингових комунікацій у мережі Інтернет. Об’єкт дослідження є маркетингова комунікаційна діяльність ПОСП «Прогрес». Предмет дослідження є процес удосконалення управління маркетинговою комунікаційною діяльністю підприємства. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів. Результати кваліфікаційної роботи доведено до рівня методичних узагальнень і прикладного інструментарію з удосконалення управління маркетинговою комунікаційною діяльністю, які дозволять покращити обґрунтованість управлінських рішень та можуть використовуватись у практичній діяльності підприємства. Апробація. Обговорення основних результатів роботи здійснено на ІІ Міжнародній науково-практичній iнтернет-конференції «Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі» 2 листопада 2023 року, Державний біотехнологічний університет, м. Харків. Публікації за темою. 1. Савицька Н. Л., Пахуча Е.В., Віннік П.О. Сучасні тенденції управління маркетинговими комунікаціями. Молодий вчений. 2023. № 11 (123). DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2023-11-123-5 2. Віннік П.О. Управління маркетинговими комунікаціями в сучасних умовах. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі. матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 2 лист. 2023р. Харків: ДБТУ, 2023 р. С.137-138.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48718
metadata.dcterms.references: 1. Бабаченко Л.В., Москаленко В.А., Марченко А.О. Сучасні тенденції застосування інструментів Digital-marketing у діяльності підприємства. Вісник аграрної науки Причорномор’я. 2019. Вип. 4. С.20–29. 2. Багорка М. О., Варварова А. С. Напрями підвищення ефективності комплексу маркетингу аграрних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. Вип. 43. С.7–12. 3. Березюк В. О. Інструментарій маркетингових комунікацій в інтернет-середовищі: класифікація та специфіка використання. Ефективна економіка. 2021. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8824. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.4.202 4. Божкова В.В., Птащенко О.В., Сагер Л.Ю., Сигида Л.О. Трансформації інструментарію маркетингових комунікацій в умовах глобалізації. Маркетинг і менеджмент інновацій, 2018, № 1, С. 73‒82. 5. Божкова В.В., Тимохіна Я.О. Теоретичні підходи до класифікації інструментів маркетингових комунікацій. Науковий вісник Ужгородського університету. 2013. Вип. 2 (39). Ч.1. С. 31‒37. 6. Борисенко О.С., Фісун Ю.В., Ткаченко А.Я. Інструменти маркетингових інтернет комунікацій як складник механізму управління комунікаційним середовищем підприємства. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 50. С.86‒91. 7. Бубенець І. Г., Артеменко В. С. Особливості організації служби маркетингових комунікацій на сучасному торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2010. Вип. 1 (11). С. 570-576. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22241/1/esprstp_2010_1_80.pdf 8. Вараксіна О.В., Воронько-Невіднича Т.В., Барабаш К.Г. Особливості застосування маркетингових комунікацій аграрними підприємствами. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. № 25. С. 166–171. 9. Васильченко Л.С. Сутність та сучасні тенденції розвитку маркетингових комунікацій підприємства. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип.48-2. С. 27‒30. 10. Васильченко Л.С., Бурцева Т.І. Управління системою маркетингових комунікацій. Придніпровська державна академія будівництва та архітектури. 2016. Вип. 2 (02), С. 145‒148. 11. Віннік П.О. Управління маркетинговими комунікаціями в сучасних умовах. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі. матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 2 лист. 2023р. Харків: ДБТУ, 2023 р. С.137-138. 12. Гадецька З.М. Оцінка ефективності застосування сучасних інтернет-комунікацій та технологій цифрового маркетингу для оптимізації роботи підприємства. Економіка та суспільство. 2022. С. Вип.40. С. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-44 (дата звернення: 18.11.2023). 13. Гринько Т. В., Гвініашвілі Т. З., Кириченко А. С. Стратегічні підходи до управління маркетинговими комунікаціями на підприємстві. Ефективна економіка. 2021. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9703. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.12.4 (дата звернення: 08.11.2023). 14. Дергоусова А.О., Белевцова К.І. Шляхи покращення комунікаційної політики підприємства. Інтернаука. 2018. № 19 (59), С. 30‒33. 15. Зернюк О.В., Кійко А.В. Проблеми та особливості управління маркетинговою діяльністю в нестабільних ринкових умовах. Економіка і суспільство. 2017. Вип.13. С. 468–473. 16. Зоріна О.І. Фадєєнко В.Ю. Вплив маркетингових комунікацій на діяльність підприємств в сучасних умовах. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Вип. 21. С.285‒287. 17. Іваненко І. В. Аналітичне дослідження ринку маркетингових комунікацій в Україні за 2016–2020 РР. Економічний простір. 2020. № 162, С. 96‒102. 18. Ільченко Т.В. Актуальні аспекти формування ефективної маркетингової комунікаційної політики підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип.18, Час. 2. С. 29‒33. 19. Капінус Л.В., Бикова В.О., Ніколаєнко І.В. Дослідження маркетингових комунікацій підприємства на онлайн-ринку. Проблеми системного підходу в економіці. 2019. Вип. № 4(72), С. 193‒199. 20. Кобернюк С., Карпенко В. Напрями цифровізації маркетингу аграрних підприємств. Innovation and Sustainability. 2023. № 1. С. 204–212. 21. Коваль С.І. Особливості формування інтегрованих маркетингових комунікацій в умовах конкурентного середовища. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. 2018. Вип. 4. С. 259‒267. 22. Корж Н. Маркетингові комунікації – розбираємося у змісті. Admixer Academy. URL: https://blog.admixer.academy/ua/shcho-take-reklamni-komunikatsiyi/ 23. Левицький В.В. Формування системи аналізу та управління комплексом маркетингових комунікацій підприємства. Економіка і суспільство. 2018. Вип. 19. С.460‒466. 24. Лементовська В.А., Харенко А.О. Інноваційні форми комунікаційної діяльності в маркетингу. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 19‒20. С. 60-63. 25. Луценко К.О., Луценко В.Ю. Актуальні тенденції розвитку комунікацій в системі маркетингу. Вчені записки Університету «КРОК». 2018. № 3 (51), С. 151‒156. 26. Маковецька І.М. Організація комунікаційної діяльності на підприємстві. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 33. URL: https://doi.org/10.32782/524-0072/2021-33-37 27. Олініченко К.С. Використання користувальницького контенту для просування та впізнаваності бренду. Маркетингові інновації в освіті, туризмі, готельно-ресторанній, харчовій індустрії та торгівлі: тези доп. Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., присвяченої 50-річчю заснування Харківського державного університету харчування та торгівлі, 3 жовтня 2017 р. Харків: ХДУХТ, 2017. С. 69‒71. 28. Олініченко К.С., Прядко О.М., Клименко М.С. Маркетингові інструменти просування освітніх послуг за допомогою соціальних мереж. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Т.4 (№ 3). С. 34–43. ISSN 2523-434X. URL: https://www.mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/108- 29. Пахуча Е.В. Застосування інструментів маркетингових комунікацій у підвищенні конкурентоспроможності підприємств. Агросвіт. 2020. № 19-20. С. 82–89. 30. Пацалюк К. Маркетингові комунікації в сучасному менеджменті. Вісник Житомирського державного технологічного університету. 2013. № 1. С. 294–295. 31. Пінчук А.С. Маркетингова політика комунікацій як джерело формування поглядів споживача. Інфраструктура ринку. 2018. Вип.21.С.142–146. 32. Плотницька С.І., Білоусов М.С. Розвиток маркетингової комунікаційної діяльності будівельних підприємств. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 13. С.667–670. 33. Полторак К. А. Управління маркетинговими комунікаціями в епоху крауд-технологій. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015. № 3. С. 66‒75. 34. Примак Т.О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку: навч. посіб. Київ: Лібра, 2017. 202 с 35. Райко Д.В., Цейтлін Л.М., Кириленко В.І. Розроблення класифікації інструментів нетрадиційних маркетингових комунікацій. Маркетинг і менеджмент інновацій, 2017, № 2, С. 36‒46. 36. Руденко М.В., Кирилюк Є.М., Хуторна М.Е. Цифровізація: маркетингові тренди та платформи реалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. № 5-6 (294-295). С. 80-87. 37. Савицька Н. Л., Пахуча Е.В., Віннік П.О. Сучасні тенденції управління маркетинговими комунікаціями. Молодий вчений. 2023. № 11 (123). DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2023-11-123-5 38. Савицька Н. Л., Чміль Г. Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2 (84). С. 81‒87. DOI: https://doi.org/10.32845/bsnau.2020.2.13. 39. Савицька Н.Л., Декадіна В.В. Трансформація маркетингових стратегій в умовах цифрової економіки. Ensuring Standards of Quality of Life in a Turbulent World. Monograph. Opole: The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2022; p. 234‒245. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/21588/1/Savyts_ka_Dekadina_monoh_2022_Opole.pdf 40. Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М.С. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприємств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С.306–310. URL: http://global-national.in.ua/archive/15-2017/62.pdf 41. Смирнова Т.А., Голей Ю. М. Взаємозв’язок комунікацій підприємства з процесом формування маркетингової стратегії. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 5(11). С. 50–62. 42. Тенденції в управлінні маркетинговими комунікаціями під час війни: стан справ та майбутнє українських компаній-рекламодавців. Офіційний сайт Всеукраїнської рекламної коаліції. URL: https://vrk.org.ua/news-events/2022/advertisers-research-2022.html (дата звернення: 02.11.2023) 43. Фукс К.В., Косар Н.С. Особливості маркетингової комунікаційної політики в умовах війни. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2022. № 37. С. 42‒47. 44. Хмарська І.А. Інноваційні тренди на ринку маркетингових комунікацій та їх вплив на діяльність підприємств легкої промисловості України. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Вип.21. С. 434‒441. 45. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Пахуча Е.В. Трансформаційні зміни маркетингових сервісів в умовах карантину та війни. Економіка і регіон. 2023. Вип. 1(88). С. 70‒80. 46. Шульга Л. В., Терещенко І. О., Боровик Т. В., Чухліб О. С. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. Ефективна економіка. 2021. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9528 DOI: 10.32702/2307-2105-2021.11.70. 47. Якубенко Ю., Польова Н. Інструментарій підвищення конкурентоспроможності підприємств засобами маркетингових комунікацій. Вісник Хмельницького національного університету. 2023. №1 (314). C. 266-272 48. Яловега Н. І. Маркетингові комунікації в умовах війни: виклики й шляхи просування товарів. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. 2023. № (37), С. 373‒379. 49. Янчук Т., Сорошкіна К. Значення маркетингової комунікаційної політики підприємства в сучасних умовах ринку. Молодий вчений. 2022. № 11 (111), С. 124‒127. 50. Bormane S., Šķiltere D., (2018). Integrated Marketing Communication as a Business Management Tool in the Context of Sustainable Development. Open Economics, De Gruyter, Vol. 1(1), p. 115‒123. 51. Chibuzor, O. L. (2020). Complex evaluation of competitiveness of agricultural enterprises. Economics, Finance and Management Review, № 1, р. 37–43. 52. Haris, A., Samosir, H.E., Lubis, S.H. (2023). Marketing Communications as Strategy Expanding Market Share In Era 4.0. International Journal of Social Science and Business. Vol. 7, 2023, p. 188‒198. 53. Hwang, S., Kim, H., Hur, D., and Schoenherr, T. (2019). Interorganizational information processing and the contingency effects of buyer-incurred uncertainty in a supplier's component development project. International Journal of Production Economics, № 210, р. 169‒183. 54. Khomiuk, N., Voichuk, M., Bilous, O., & Dorosh-Kizym, M. (2022). Marketing support of competitiveness of agricultural enterprises. Scientific Messenger of LNU of Veterinary Medicine and Biotechnologies. vol. 24(99), р.3–9. 55. Kotler, Ph., Armstrong, G. Principles of Marketing. Pearson Education, 2017.  р.736. 56. Maurer, T. J., London, M. (2018). From individual contributor to leader: A role identify shift framework for leader development within innovative organizations. Journal of Management, Vol. 44 No. 4, р. 1426‒1452. 57. Michalski, E. (2016). Marketing management of enterprise. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, Vol.15(64), р.84–95. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2016.15.64.8 58. Muzyka B. Top 12 Marketing Technology Trends for Startups in 2023. TechMagic. URL: https://www.techmagic.co/blog/top-marketing-technology-trends/ 59. Nguyen, B., Mutum, D.S. (2012), A review of customer relationship management: successes, advances, pitfalls and futures, Business Process Management Journal, Vol. 18 No. 3, pp. 400‒419. https://doi.org/10.1108/14637151211232614 60. Pratono, A. H. (2019). Cross-cultural collaboration for inclusive global value chain: a case study of rattan industry. International Journal of Emerging Markets, № 15, р. 149‒170. 61. Reshetnikova I. Marketing communications of ukrainian companies in the conditions of the current challenges caused by the war. Часопис економічних реформ. 2022. № 3 (47). С. 28–35. 62. Savytska, N., Babenko, V., Chmil, H., Priadko, O., Bubenets, I. (2023). Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management,. Vol. 15 (1), 124‒134. https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740. URL: https://journals.ut.ac.ir/article_90740_2dc7c64f4d84dc1be3d51c6accc5f811.pdf 63. Savytska, N., Zhehus, O., Chmil, H., Uchakova, N., Androsova, T., Priadko, O.(2022). Applied Research of Digital Readiness of Retails. WSEAS Transactions on Environment and Development. Vol. 18, р. 798–809. URL: https://wseas.com/journals/ead/2022/b545117-139.pdf 64. Vysochyna, A., Kryklii, O., Minchenko, M., Aliyeva, A. A., & Demchuk, К. (2020). Country innovative development: impact of shadow economy. Marketing and Management of Innovations, Vol. 4, р.41‒49.
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_M_075_Vinnik.pdf
  Restricted Access
1.92 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.