Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48708
Назва: Маркетингове забезпечення конкурентних переваг на ринку органічної продукції
Інші назви: Marketing support for competitive advantages in the organic market
Автори: Сухомлинова, Катерина Сергіївна
Науковий керівник : Пахуча, Е. В.
Місце роботи: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Ключові слова: органічна продукція;ринок;перспективи;розвиток;маркетингове забезпечення;конкурентні переваги
Дата публікації: 2023
Видавництво: Харків: ДБТУ
Бібліографічний опис: Сухомлинова К. С. Маркетингове забезпечення конкурентних переваг на ринку органічної продукції: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. Е. В. Пахуча; Харків: ДБТУ, 2023. 82 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Для досягнення сталого розвитку особливо актуальним є пошук альтернативних методів ведення сільського господарства та трансформація типового споживання продуктів харчування, де особливий інтерес викликає органічний ринок та його особливості. Розвиток ринку органічних продуктів харчування передбачає багато переваг для виробників, оскільки органічне виробництво забезпечує високий дохід для товаровиробників з одного боку та сталий розвиток з іншого. Мета кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій з формування маркетингового забезпечення конкурентних переваг на ринку органічної продукції. Завдання: дослідити питання сутності конкурентоспроможності продукції та конкурентних переваг органічної продукції; визначити чинники формування конкурентних переваг на ринку органічної продукції; дослідити стан та тенденції розвитку ринку органічної продукції в Україні; оцінити конкурентні переваги товаровиробників на ринку органічної продукції; визначити напрями маркетингового забезпечення формування конкурентних переваг на ринку органічної продукції; розробити рекомендації щодо маркетингового забезпечення формування конкурентних переваг органічної продукції. Об’єкт дослідження є процес маркетингового забезпечення конкурентних переваг на ринку органічної продукції. Предмет дослідження є сукупність теоретичних та практичних аспектів формування маркетингового забезпечення конкурентних переваг на ринку органічної продукції. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів. Результати кваліфікаційної роботи доведено до рівня методичних узагальнень і прикладного інструментарію з формування конкурентних переваг на ринку органічної продукції, які дозволять покращити обґрунтованість управлінських рішень та можуть використовуватись у практичній діяльності підприємства. Апробація. Обговорення основних результатів роботи здійснено на ІІ Міжнародній науково-практичній iнтернет-конференції «Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі» 2 листопада 2023 року, Державний біотехнологічний університет, м. Харків. Публікації за темою. Пахуча Е.В., Сухомлинова К.С. Напрями забезпечення конкурентних переваг на ринку органічної продукції. Агросвіт. 2023. № 22. С. 62–70. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2023.22.62 1. Сухомлинова К.С. Основні чинники формування конкурентних переваг органічної продукції. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 2 листопада 2023 р. Харків: ДБТУ. С. 182-184.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48708
Використані джерела: 1. Славгородська Ю. В. Виробництво органічної продукції в Україні: стан та перспективи. Вісник Полтавської державної аграрної академії. 2016. № 4. С. 49‒54. 2. Кравченко М.В., Іжболдіна О.О., Карамушка О.М. Основні принципи формування конкуренції та безпеки на підприємствах аграрного сектору. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. 2020. Т. 31(70). № 4. С.123‒127. 3. Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції: Закон України від 10.07.2018 р. № 2496–VIIІ. URL: http://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/2496-19 4. Мамалига С., Гловюк А. Розвиток ринку органічної продукції в Україні. Ефективна економіка. 2016. № 11. URL: http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5245. 5. Левченко І.В., Шарий Г.І., Андріяш А.С. Ринок органічної продукції України та його привабливість для залучення іноземних інвестицій. Агросвіт. 2023. № 15. С.43‒51. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2023.15.43 6. Вдовиченко А.В. Теоретико-методичні засади оцінки конкурентоспроможності виробників на ринку органічної сільськогосподарської продукції. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2017. Вип. 25. Ч. 2. С. 87‒91 7. Bazaluk, O., Yatsenko, O., Zakharchuk, O., Ovcharenko, A., Khrystenko, O. & Nitsenko, V. (2020). Dynamic Development of the Global Organic Food Market and Opportunities for Ukraine. Sustainability, MDPI, Vol. 12(17), р.1‒20. 8. Pylypenko N., Klietsova N., Stoianenko I. An empirical analysis of competitiveness factors of the region’s agrarian sector. Baltic Journal of Economic Studies. 2019. № 5 (5). р. 128–135. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2019-5-5-128-135. 9. Коценко М.С. Конкурентні переваги у системі забезпечення конкурентоспроможності органічної продукції. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2021. Вип. 43. С. 44‒50. DOI: 10.32999/ksu2307-8030/2021-43-7 10. Стельмащук Н.А. Діагностика конкурентних переваг аграрних підприємств. Сталий розвиток економіки. 2013. No 4. С. 125–132. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sre_2013_4_29 11. Олейникова О.О., Бойко А.Е. Оцінка конкурентних переваг промислового підприємства. Актуальні проблеми теорії та практики менеджменту: матеріали VІІ Міжнарод. наук.-практ. конф. 28 трав. 2018р. Одеса, 2018. С. 175‒177. 12. Бондаренко С. М., Лісовський М. Ю. Конкурентні переваги – унікальні особливості сучасних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Вип. 15, Ч. 1. 2017. С.42‒45. 13. Янковий О.Г. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення: монографія. Одеса: Атлант, 2013. 470 с. 14. Павловська Л.Д. Конкурентні переваги органічної продукції. Економіка. Управління. Інновації. 2018. Вип. 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2018_2_15 15. Коценко М.С. Методичні підходи до оцінки конкурентних переваг органічної продукції. Економіка та суспільство, 2021. Вип.24. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-24-26 16. Дудар В. Конкурентні переваг и властивостей органічної агропродовольчої продукції з позицій маркетингу. Вісник Тернопільського національного економічного університету. 2019. №1. С. 131‒140. 17. Грановська В.Г. Перспективи розвитку підприємств органічного сектору. Агросвіт. 2017. № 3. С.10‒16. 18. Грабчук І.Ф., Кобилинська Т.В. Забезпечення конкурентоспроможності органічної сільськогосподарської продукції. Органічне виробництво і продовольча безпека: зб. матеріалів доп. учасн. VI Міжнар. наук.-практ. конф. Житомир: ЖНАУ, 2018. С. 524–529. 19. Danko Yu. Halynska A., Plotnytska S., Kornetsky O., Boblovsky O., Kvyatko T. Competitiveness and pricing policy of Ukrainian agricultural enterprises for the production of organic products. Espacios Magazine. 2019. Vol. 40 (№ 3). URL: https://www.revistaespacios.com/a19v40n03/in194003.html. 20. Кривешко О.В. Оцінка вагомості конкурентних переваг. Ефективна економіка. 2020. № 2. DOI: 10.32702/ 2307-2105-2020.2.64 21. Цалко Т. Р., Харченко Т. О., Хондока А. М. Особливості формування конкурентних переваг на підприємстві. Ефективна економіка. 2019. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7261 DOI: 10.32702/2307-2105-2019.9.37 22. Боришкевич І.І. Стратегічні напрями забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств. Вісник Кам'янець Подільського національного університету імені Івана Огієнка. 2017. Вип. 12. T.1. С. 6‒11. 23. Паламарчук Т. М., Русак О. П. Аналіз національного розвитку органічного виробництва в умовах євроінтеграції. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 18, Ч. 2. С.125‒129. 24. Krasnyak О., Amons S. (2021). Strategic directions of increasing the competitivenss of agricultural enterprises. Colloquium-journal. Vol. 2. № 1 (88), р. 27‒32. 25. Новицька І.В. Стратегії виходу вітчизняних виробників органічної продукції на міжнародні ринки. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. 2021. Т. 32 (71). № 4, С.70‒74. 26. Воронько-Невіднича, Т., Афанасьєва, А., Сіренко, О. Організаційно-економічні засади досягнення та утримання конкурентних переваг в аграрному бізнесі. Економіка та суспільство. 2020. № 22. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-82 27. Аmons, S. & Krasnyak, O. (2021). Competitiveness and trends management development of the organic agriculture sector. Colloquium-journal. № 16(103), pp.52‒58. 28. Сухомлинова К.С. Основні чинники формування конкурентних переваг органічної продукції. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі. матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 2 лист. 2023р. Харків: ДБТУ, 2023 р. С. 182–184. 29. Пчелянська Г.О., Головчук Ю.О. Вплив інституційних факторів на маркетингове ціноутворення органічної продукції. Причорноморські економічні студії. 2020. Вип.49. С. 83‒87. 30. Sharko, V., Andrusenko, N. & Vasylyshyna, O. (2022). Formation of the strategy of development of the market of organic products. European journal of economics and management. Vol. 8 (3), pp.10‒16. DOI: 10.46340/eujem.2022.8.3.2 31. Рожко Н. Я. Стратегії досягнення конкурентних переваг виробників на ринку овочів та фруктів. Агросвіт. 2020. № 3. С. 73‒79. 32. Косар Н.С., Кузьо Н.Є. Дослідження ринку органічних продуктів харчування України та напрями підвищення їх конкурентоспроможності. Ефективна економіка. 2016. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4777 33. Калюжна Ю.П., Кошова Л.М., Яснолоб І.О. Забезпечення високої конкурентоспроможності підприємства під час виробництва органічної продукції. Інфраструктура ринку. 2022. Вип.63. С.16‒20. 34. Казанджі А.В. Стратегічні вектори розвитку ринку органічної продукції України. Інтелект ХХІ. 2018. № 1. С.72‒76. URL: http://intellect21.nuft.org.ua/journal/2018/2018_1/15.pdf 35. Офіційний сайт інформаційного порталу OrganicInfo. URL: https://organicinfo.ua/ (дата звернення: 12.08.2023). 36. Пахуча Е.В., Сєвідова І.О. Сучасний стан діяльності суб’єктів бізнесу на ринку органічної продукції. Інфраструктура ринку. 2023. № 72. С. 107‒113. URL: http://www.market-infr.od.ua/uk/72-2023 15/0,71 37. Аналіз українського органічного сектору. 8 місяців від початку повномасштабної війни в Україні. 2022. URL:https://dspace.organic-platform.org/xmlui/bitstream/handle/data/(дата звернення: 14.09.2023). 38. Офіційний сайт Федерації органічного руху України. URL: http://www.organic.com.ua (дата звернення: 15.08.2023). 39. Гвоздь О. М. Особливості ціноутворення на органічну продукцію та державної підтримки органічного виробника в ринкових умовах України. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 25. С. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-22 40. Названо ТОП-3 українські виробники органічного молока. Національний промисловий портал. URL: https://uprom.info/news/other/eat/nazvano-top-3-ukrayinski-vyrobnyky-organichnogo-moloka/ 41. Глобальна платформа даних та бізнес-аналітики Statista. URL: https://www.statista.com/markets/ 42. Махиборода К.В. Функціонування ринку органічної продукції аквакультури в Україні та світі в контексті інноваційної економіки. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. 2019. № 20. С. 103‒112. 43. Коломицева О.В., Васильченко Л.С., Пепчук С.М. Формування та розвиток ринку органічної продукції в Україні. Науковий вісник Полісся. 2018. № 2 (14), ч. 1, С. 28-33. DOI: 10.25140/2410-9576-2018-1-2(14)-28-33 44. Savytska, N., Zhehus, O., Chmil, H., Uchakova, N., Androsova, T., Priadko, O. (2022). Applied Research of Digital Readiness of Retails. WSEAS Transactions on Environment and Development. Vol. 18, рр. 798–809. DOI: 10.37394/232015.2022.18.75 45. Organic farming: opportunities & challenges of digital technologies. Smart agri hubs. URL: https://www.smartagrihubs.eu/latest-news/BLOG-IFOAM-Organics-digital-technologies-organic-farming 46. Білоткач І.А. Інституціональні особливості розвитку конкурентоспроможної логістичної системи маркетингового просування органічної агропромислової продукції України. Інвестиції: практика та досвід. 2022. № 1. С. 12‒19. 47. Пахуча Е.В., Сухомлинова К.С. Напрями забезпечення конкурентних переваг на ринку органічної продукції. Агросвіт. 2023. №22. С. 62–70. 48. Скриньковський Р.М. Маркетингове забезпечення діяльності сільськогосподарських підприємств (на прикладі Львівської області). Ефективна економіка. 2014. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3567 49. Корж М. В., Чуніхіна Т. С. Теоретико-методичні засади маркетингового забезпечення господарюючого суб’єкта. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Вип.24, Ч.3. С. 119‒124. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/24_3_2019ua/24.pdf 50. Гуменюк А.В., Школенко О.Б. Маркетингове забезпечення процесу створення конкурентоспроможної овочевої продукції. Економіка і суспільств. 2017. Вип. №12. С.235–239. 51. Пахуча Е.В. Маркетинговий складник розвитку ринку органічних харчових продуктів. Journal of Innovations and Sustainability. 2023. Vol.7, No.1. URL: https://doi.org/10.51599/is.2023.07.01.11 52. Багорка М.О. Імплементація маркетингових стратегій в практичну діяльність аграрних підприємств з виробництва органічної продукції. Економічні студії. 2020. №3 (29). С. 7–11. 53. Savytska, N., Babenko, V., Chmil, H., Priadko, O. & Bubenets, I. Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management, 2023. 15 (1), р. 124–134. https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740. URL: https://journals.ut.ac.ir/article_90740_2dc7c64f4d84dc1be3d51c6accc5f811.pdf 54. Чміль Г. Л., Олініченко К. С., Пахуча Е. В. Базові положення концепції inbound маркетингу в період соціалізації суспільства. Економіка і регіон. Вип. № 2(85), 2022. 26–33 с. 55. Дудар Т.Г., Дудар В.Т. Маркетингові інструменти забезпечення позиціонування на ринку органічної продукції. Науковий вісник Ужгородського університету. 2017. Вип. 1 (49). Т.2. С. 71–76. 56. Терещенко І.О., Боровик Т.В., Калюжна Ю.П. Сутність та організаційно-правові аспекти маркетингової комунікації виробників органічної продукції в публічному просторі країни. Інфраструктура ринку. 2021. Вип. 61. С. 171–177. 57. Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М.С. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприємств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С.306–310. URL: http://global-national.in.ua/archive/15-2017/62.pdf 58. Khomiuk, N., Voichuk, M., Bilous, O., & Dorosh-Kizym, M. (2022). Marketing support of competitiveness of agricultural enterprises. Scientific Messenger of LNU of Veterinary Medicine and Biotechnologies. Series Economical Sciences, 24(99), 3–9. URL: https://doi.org/10.32718/nvlvet-e9901 59. Грановська В.Г. Теоретична конструкція формування конкурентних переваг аграрних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2016. Вип.10, Ч. 1. С. 94–98.
Розташовується у зібраннях:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2023_M_075_Sukhomlynova.pdf
  Restricted Access
1.74 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити    Запит копії


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.