Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48640
Title: Управління маркетинговою діяльністю підприємства в умовах кризи
Other Titles: Management of marketing activities of the enterprise in crisis conditions
Authors: Куценко, Олександр Вікторович
metadata.dc.contributor.advisor: Бубенець, І. Г.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: управління;маркетингова діяльність;криза;виробниче підприємство;маркетингова стратегія
Issue Date: 2023
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Куценко О. В. Управління маркетинговою діяльністю підприємства в умовах кризи: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. І. Г. Бубенець; Харків: ДБТУ, 2023. 81 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Управління маркетинговою діяльністю на виробничому підприємстві в період кризи унаслідок боротьби з пандемією COVID-2019 та під час військової агресії має особливу актуальність і відіграє важливу роль у відновленні та запуску економіки країни. Як свідчать дослідження це пов’язано з виходом з ринку російських брендів, з призупиненням роботи основних українських виробників миючих засобів, часових труднощах у логістиці, зменшенням платоспроможності споживачів. Але для ефективного відновлення важливо вдосконалити маркетингові стратегії, інструменти, методи та технології, адекватно технологічним та цифровим можливостям, ураховуючи нові моделі споживчої поведінки. Тим самим обрана тема кваліфікаційної роботи є актуальною та важливою для України під час війни та післявоєнного відновлення. Метою кваліфікаційної роботи магістра є розвиток теоретичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо управління маркетинговою діяльністю підприємства в умовах кризи. Відповідно до встановленої мети поставлені і вирішені такі завдання: - розкрито сутність та особливості процесу управління маркетинговою діяльністю на підприємстві; - охарактеризовано концептуальні підходи та основні принципи управління маркетингом на підприємстві; - проаналізовано методологічні особливості управління маркетинговою діяльністю підприємства в умовах кризи; - визначено стан та тенденції розвитку ринку миючих засобів в Україні під час кризових ситуацій; - проведено аналіз маркетингового середовища виробничого підприємства; - зроблено маркетингову оцінку споживчих факторів вибору миючих засобів; - розроблено рекомендації щодо управління маркетинговою діяльністю виробничого підприємства для забезпечення розвитку в умовах кризи. Об’єктом кваліфікаційної роботи є теоретичні і практичні аспекти управління маркетинговою діяльністю підприємств. Предмет дослідження – процес управління маркетинговою діяльністю виробничого підприємства в умовах сучасних викликів. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів полягає у актуальних завдань управління маркетинговою діяльністю виробничого підприємства в умовах сучасних викликів, впровадження інноваційних та позитивних змін в маркетингові процеси, інструменти, технології для забезпечення функціонування підприємств в умовах військової агресії та їх подальшого розвитку в післявоєнний період. Апробація результатів роботи. Обговорення основних результатів роботи здійснено на V Міжнародній науково-практичній інтернет-конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Актуальні проблеми та перспективи розвитку України в галузі управління та адміністрування: ініціативи молоді». 20 жовтня 2023 року, Державний біотехнологічний університет, м. Харків. Кількість публікацій. 1. Бубенець І.Г., Куценко О.В. Маркетинг в умовах воєнного стану країни: стратегія розвитку. Збірник статей Всеукр. студ. наук.-практ. Конф., 09 червня 2022 р. Хмельницький : ХНУ, 2022. С. 19-23. 2. Бубенець І. Г., Куценко О.В. Методологічні особливості управління маркетинговою діяльністю підприємства в умовах кризи. Актуальні проблеми та перспективи розвитку України в галузі управління та адміністрування: ініціативи молоді: матеріали V Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 20 жовтня 2023 р. Харків: ДБТУ. С. 379-381
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48640
metadata.dcterms.references: 1. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 4.0. Moving from Traditional to Digital. 2016. URL: https://www.wiley.com/enus/Marketing+4+0%3A+Moving+from+Traditional+to+ Digital -p-9781119341208 2. Savytska, N., Zhehus, O., Chmil, H., Uchakova, Nataliia, Androsova, T., Priadko, O. Applied Research of Digital Readiness of Retails. WSEAS Transactions on Environment and Development. 2022, 18, 798–809. URL: https://wseas.com/journals/ead/2022/b545117-139.pdf 3. Savytska, N., Kashchena, N., Chmil, H., Muda, I., Olinichenko, K. Entrepreneurial characteristics as factors of human development. International Journal of Entrepreneurship, 2021, 25(6), 1–9. URL: https://www.abacademies.org/articles/entrepreneurial-characteristics-as-factors-of-human-development.pdf 4. Savytska, N., Babenko, V., Chmil, H., Priadko, O. & Bubenets, I. (2023). Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management, 15 (1), 124-134. https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740 URL: https://journals.ut.ac.ir/article_90740_2dc7c64f4d84dc1be3d51c6accc5f811.pdf 5. Shtal, T., Proskurnina, N., Savytska, N., Mykhailova, M., Bubenets, I. (2023). Analysis of the Vectors of Digital Transformation of Retail Trade in Ukraine: Determination Methodology and Trends. Economic Affairs, Vol. 68(Special Issue), pp. 939-945. DOI: 10.46852/0424-2513.2s.2023.42 6. Артеменко Л. П., Демченко П. О. Сучасні підходи до управління маркетинговою діяльністю на підприємстві. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. № 14. С. 160-163. 7. Барвінок М.В. Маркетинг як філософія бізнесу. URL : https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/6789/6957/1/MARKETYNH_YaK_FILOSO FIIa_BIZNESU.pdf 8. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2022. № 3, (306). С. 323-326. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2022/07/2022-306-48.pdf 9. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Трансформація моделі бізнесу в процесі цифровізації економіки України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. №1-2(39). С. 62-68. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22580/1/TRANSFORMATSIYA_3-4_22.pdf 10. Бубенець І. Г., Сломінцев Д. М. Сучасні аспекти цифрового маркетингу: основні показники ефективності. Бізнес-Информ. 2022. № 11. С. 271-276. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/20411/1/business-inform-2022-11_0-pages-271_276%20Bubenets%20.pdf 11. Бубенець І. Г., Артеменко В. С. Особливості організації служби маркетингових комунікацій на сучасному торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2010. Вип. 1 (11). С. 570-576. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22241/1/esprstp_2010_1_80.pdf 12. Бубенець І. Г. Ключові переваги цифровізації маркетингу підприємства. Marketing of innovations. Innovations in marketing. Materials of the International Scientific Internet Conference (December, 2022). Bielsko-Biala: Польща С.216-218. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/19509/1/Bubenets_Marketynh_innovatsiyi_Innovatsiyi_marketynh_2022.pdf 13. Бубенець І. Г. , Кривокінь А.В., Трансформація інструментів маркетингу: сучасні тренди. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: матеріали Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 2 листопада 2022 р. / Харків: ДБТУ С. 98-99. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/14558/1/AKTUAL_NI_%20PROBLEMY_HOSTYNNOSTI_22-99-100.pdf 14. Бубенець І.Г., Куценко О. Маркетинг в умовах воєнного стану країни: стратегія розвитку. Маркетинг очима молоді : зб. статей Всеукр. студ. наук.-практ. конф., 09 червня 2022 р. Хмельницький: ХНУ, 2022. С. 19-23. URL: https://mr.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/35/2022/08/zbirnyk-stud-konf-13.pdf 15. Бубенець І. Г. Впровадження сучасних трендів маркетингу в умовах цифрової трансформації економічної системи підприємства. Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузeй сучасної освіти, науки і практики. матеріали міжнар. наук.- практ. конф., 26 січня 2023 р. / За заг. ред.І. Жуховського, З. Шарлович, О. Мандич / Міжнародна Академія Прикладних Наук (Республіка Польща) – Державний біотехнологічний університет (Україна). – Ломжа, Польща, 2023. Ч. 1. 362 с (.с.146-153). URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29065/1/Zbi%C3%B3r_prac_Tom_1_2023-149-153.pdf 16. Бубенець І.Г. Шаповалов Д.О. Сучасні концепції маркетингового управління підприємницькою діяльністю. Актуальні проблеми та перспективи розвитку України в галузі управління та адміністрування: ініціативи молоді. матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. здоб. вищ. освіти і мол. учених, 22 жовтня 2021 р. / Держ. біотехнологічний ун-т. – Харків, 2021. – С.314-315. 17. Бубенець І. Г., Куценко О.В. Методологічні особливості управління маркетинговою діяльністю підприємства в умовах кризи. Актуальні проблеми та перспективи розвитку України в галузі управління та адміністрування: ініціативи молоді: матеріали V Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 20 жовтня 2023 р. Харків: ДБТУ. С. 379-381. 18. Гаркавенко С. С. Маркетинг : підручник / С. С. Гаркавенко. – 5-те вид., доп. – К. : Лібра, 2021. – 771 с. 19. Голубовська О. А. Проблемні питання забезпечення маркетингової та інноваційної діяльності на підприємстві. URL : https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2011_4_1_80_84.pdf 20. Гвоздецька І.В. Теоретико-методологічні аспекти управління маркетинговою діяльністю підприємства. URL : https://economics.net.ua/files/archive/2016/No6/100.pdf 21. Гросул В. О., Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Формування стратегії розвитку маркетингового потенціалу торговельного підприємства. Бізнес- Інформ. 2017. № 1. С. 347-352. URL: https://www.business-inform.net/annotated-catalogue/?year=2017&abstract=2017_01_0&lang=ua&stqa=55 22. Гузенко Г.М. Управління та вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві. Економіка і суспільство. Випуск № 12. 2017. С. 227-234 23. Длігач А. Трициклічна модель маркетингової діяльності. Маркетинг в Україні. – №5. – 2009. – С. 46-49. 24. Жегус О.В, Стратегічний аналіз в умовах сучасних викликів. Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я: тези доповідей ХXIХ міжнародної науково-практичної конференції MicroCAD- 2021, 18-20 травня 2021 р.: у 5 ч. Ч. IІІ. / за ред. проф. Сокола Є.І. – Харків: НТУ «ХПІ». С. 78 25. Жегус О. В. Еволюція концепцій маркетингу в умовах сучасних трансформацій. Marketing of innovations. Innovations in marketing: мaterials of the International Scientific Internet Conference (December, 2022). Bielsko-Biala: WSEH. С. 272-277. 26. Жегус О. В. Маркетингове ціноутворення: навч. пос. Харків : ХДУХТ, 2016. 241 с 27. Жегус О. В., Парцирна Т. М. Маркетингові дослідження: навч. посіб. Харків : ФОП Іванченко І.С., 2016. 236 с. 28. Ілляшенко С.М. Маркетингова товарна політика : підручник / С.М. Ілляшенко. – Суми: ВДТ «Університетська книга», 2005. – 234 с. 29. Ковальчук С.В. Стратегічний маркетинг : навчальний посібник / С.В. Ковальчук. – Хмельницький : ХНУ. – 2012. – 291 с. 30. Ковшова І. О. Маркетинговий менеджмент: теорія, методологія, практика: монографія . Видавництво ФОП Вишемирський В. С., 2018. 516 с. 31. Коноплянникова М.А. Управління маркетинговою діяльністю: поняття, принципи, підходи. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. № 17. С. 332–336 32. Косар О. В. Теоретико-концептуальний базис управління маркетинговою діяльністю мережі підприємств ресторанного бізнесу БІЗНЕС ІНФОРМ .№8-2021. С. 203 – 210 33. Кубецька О. М., Остапенко Т. М., Фісуненко Н. О. Сутність маркетингу та його сучасні тенденції. БІЗНЕС ІНФОРМ. №5-2021. С. 390 – 396. 34. Лазоренко Л. В. Управління маркетинговою діяльністю підприємства. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2019. № 3. С. 13-17. 35. Ляшенко Р.В. Основні підходи до управління в бізнесі. Молодий вчений. № 12 (64). 2018. С. 296-301 36. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст [монографія] за заг. ред. д.е.н., проф. Н.В. Карпенко. – Київ: Центр учбової літератури, 2016. – 252 с 37. Окландер М.А. Пандемія COVID 19 – виклик для маркетологів. Маркетинг і цифрові технології: зб. матеріалів ІV міжнар. наук.-техн. конф., 24–25 вересня 2020 р. ОНПУ. Одеса: ТЕС, 2020. С. 57‒58. 38. Олініченко К.С. Управління товарними запасами підприємств роздрібної торгівлі : монографія. Харків: Вид-во Іванченка І. С., 2017. 211 с. 39. Олініченко К. С., Прядко О. М. Маркетингова політика розподілу : навч. посіб. Харків : Вид-во Іванченка І. С., 2020. 89 с. 40. Пасько М. І. Економіко-філософські основи управління маркетинговою діяльністю підприємства. Бізнес Інформ. 2020. №1. C. 373– 382. 41. Полінкевич О.М. Адаптивний механізм управління змінами у бізнес-структурах в умовах COVID-19. European scientific journal of Economic and Financial innovation №2(6) (2020). С. 173-182. 42. Принципи управління маркетингом, види і функції. URL : https://stud.com.ua/149734/marketing/printsipi_upravlinnya_marketingom_vidi_fu nktsiyi 43. Прядко О.М. Управління торговим асортиментом у роздрібній торгівлі в умовах національної конкурентної політики : монографія / О. М. Прядко, Л. О. Попова, Г. А. Синицина ; Харківський державний ун-т харч. та торгівлі. – Х., 2014. – 153 с. 44. Прядко О.М. Управління торговим асортиментом в умовах національної конкурентної політики. Бізнес-Навігатор. №3 (32), 2013р. – С.200-204 URL: http://business-navigator.ks.ua/journals/2013/32_2013/32_2013.pdf#page=200 45. Вплив іструментів трейд-маркетингу на споживацький вибір / Н. Л. Савицька, О. М. Прядко, М. В. Сіроус // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг : збірник наук. пр. - Харків : ХДУХТ, 2016. - Вип. 1 (25). - С. 293-304 46. Россоха В.В. Маркетинговий менеджмент в системі управління підприємством. URL : http://www.ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2288/Rossokha_M arketynhovyi%20menedzhment.pdf;jsessionid=29293D03F574E1229DA14808B0 F0197B?sequence=1. 47. Савицька Н.Л., Прядко О.М. Управління попитом. Харків : ХДУХТ, 2016. 197 с. 48. Савицька Н. Л., Синицина Г. А., Олініченко К. С. Рекламний менеджмент: навч. посіб. Харків : Вид-во Іванченко, 2015. 169 с. 49. Савицька Н. Л., Чміль Г. Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2 (84). С. 81–87 50. Савицька Н. Л. Жегус О. В., Михайлова М. В. Концептуальні засади контролю маркетингової діяльності в системі адаптаційного управління підприємством. Економічний простір. 2015. № 100. С. 161-170. 51. Савицька Н. Л., Чміль Г. Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2 (84). С. 81–87 52. Савицька Н.Л., Полевич К.В. Підприємницький маркетинг у соціальній мережі Instagram. Бізнес Інформ. 2016. № 11. С. 419–424. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2016-11_0-pages-419_424.pdf 53. Структура ринку рідкої побутової хімії, 2022р. URL : https://pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/analiz-rynka-zhidkoj-bytovoj-himii-v-ukraine-2022-god 54. Стан і перспективи розвитку ринку синтетичних мийних засобів в Україні. URL : https://economyandsociety.in.ua/journals/10_ukr/40.pdf Сайт 55. Державної служби статистики України. URL : http://www.ukrstat.gov.ua/ 56. Тімонін О. М. Управління маркетинговою діяльністю сучасного підприємства. Вісник Херсонського національного технічного університету .. 2019. № 4. С. 168-172. 57. Ущаповський В.С. Управління маркетинговою діяльністю підприємства. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/12838/1/APPRMU2019_P102.pdf 58. Чайка Т. Ю. Адаптивне управління невизначеністю при прийнятті управлінських рішень. Бізнес Інформ. 2015. № 2. С. 283-288. 59. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Бубенець І.Г. Маркетингові активи в системі управління результативність діяльності промислових підприємств. Економіка та суспільство. Випуск № 53. 2023. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-99 60. Чміль Г.Л. Адаптивна поведінка суб’єктів споживчого ринку в умовах цифрової трансформації економіки: теорія, методологія та практика : монографія. Харків: Видавець Іванченко І. С. 2021. 377 с. 61. Чміль Г.Л., Верзілова Г.Р. Місце маркетингової діяльності у забезпеченні економічного зростання торговельного підприємства. Підприємництво та інновації. 2019. Вип. 10. С. 178-182. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/10.27 62. Шиманська А.А. Управління маркетинговою діяльністю промислового підприємства: економічний та філософський підходи. URL. https://economics.net.ua/files/archive/2015/No3/166-171.pdf
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_M_075_Kutsenko.pdf
  Restricted Access
3.82 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.