Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4556
Назва: The use of listening comprehension mechanisms for intensification foreign language teaching
Інші назви: Використання механізмів аудіювання для інтенсифікації навчання іноземної мови
Автори: Borysova, Alina
Kolesnyk, Alina
Arkhypova, Victoria
Manuyenkova, Olena
Ключові слова: listening comprehension;speech;utterance;phrase;language;mechanism;memory;forecasting;articulating;surrounding reality;аудіювання;мова;вислів;словосполучення;мова;механізм;пам’ять;прогнозування;артикулювання;навколишня дійсність;аудирование;речь;высказывание;словосочетание;язык;механизм;память;прогнозирование;артикулирование;окружающая действительность
Дата публікації: 2016
Видавництво: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Бібліографічний опис: Borysova A., Arkhypova V., Kolesnyk A., Manuyenkova O. The use of listening comprehension mechanisms for intensification foreign language teaching. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2016. Вип. 2(24). С. 289-297.
Короткий огляд (реферат): There are two basic forms of language expression in speech respectively – spoken and written. Spoken and written language cannot be considered as two entirely different phenomena, but at the same time they are not completely identical. The main characteristics of spoken language, namely, its spontaneity, singularity, the presence of paralinguistic means of communication and feedback, give it not only the extra-linguistic but also linguistic peculiarity. It was already mentioned that spoken language is filled with clichéd constructions, set phrases, words-parasites, as well as deviances from the language norms. Aural perception is called listening comprehension provided that perceived speech is understood. Therefore, listening comprehension is a process of understanding spoken language. The essence of listening comprehension as any perception in general is, firstly, to select the perceived object, to be able to distinguish it from the others, and, secondly, to identify it having compared to the reference stored in the long memory. The first act is called distinction in psychology, and the second one is recognition. The basic mechanisms of listening comprehension are speech hearing, memory, probable forecasting and articulating. It is their development that should be given much consideration in the process of listening comprehension.
Детально розглянуто механізми аудіювання та їх вплив на інтенсивність навчання іноземної мови. Охарактеризовано усне мовлення, оскільки аудіювання – це процес розуміння мовлення. Основними механізмами аудіювання є мовний слух, пам’ять, вірогідне прогнозування й артикулювання. Їх розвитку необхідно приділити головну увагу під час аудіювання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4556
Розташовується у зібраннях:Випуск 2 (24)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
27 (289-297).pdf379.34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.