Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4556
Title: | The use of listening comprehension mechanisms for intensification foreign language teaching |
Other Titles: | Використання механізмів аудіювання для інтенсифікації навчання іноземної мови |
Authors: | Borysova, Alina Kolesnyk, Alina Arkhypova, Victoria Manuyenkova, Olena |
Keywords: | listening comprehension;speech;utterance;phrase;language;mechanism;memory;forecasting;articulating;surrounding reality;аудіювання;мова;вислів;словосполучення;мова;механізм;пам’ять;прогнозування;артикулювання;навколишня дійсність;аудирование;речь;высказывание;словосочетание;язык;механизм;память;прогнозирование;артикулирование;окружающая действительность |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Citation: | Borysova A., Arkhypova V., Kolesnyk A., Manuyenkova O. The use of listening comprehension mechanisms for intensification foreign language teaching. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2016. Вип. 2(24). С. 289-297. |
Abstract: | There are two basic forms of language expression in speech respectively –
spoken and written. Spoken and written language cannot be considered as two entirely different phenomena, but at the same time they are not completely identical.
The main characteristics of spoken language, namely, its spontaneity, singularity,
the presence of paralinguistic means of communication and feedback, give it not
only the extra-linguistic but also linguistic peculiarity. It was already mentioned that
spoken language is filled with clichéd constructions, set phrases, words-parasites, as
well as deviances from the language norms.
Aural perception is called listening comprehension provided that perceived
speech is understood. Therefore, listening comprehension is a process of
understanding spoken language. The essence of listening comprehension as any
perception in general is, firstly, to select the perceived object, to be able to
distinguish it from the others, and, secondly, to identify it having compared to the
reference stored in the long memory. The first act is called distinction in psychology,
and the second one is recognition. The basic mechanisms of listening comprehension
are speech hearing, memory, probable forecasting and articulating. It is their
development that should be given much consideration in the process of listening
comprehension. Детально розглянуто механізми аудіювання та їх вплив на інтенсивність навчання іноземної мови. Охарактеризовано усне мовлення, оскільки аудіювання – це процес розуміння мовлення. Основними механізмами аудіювання є мовний слух, пам’ять, вірогідне прогнозування й артикулювання. Їх розвитку необхідно приділити головну увагу під час аудіювання. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4556 |
Appears in Collections: | Випуск 2 (24) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
27 (289-297).pdf | 379.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.