Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4374
Название: Теоретичні основи формування стратегії розвитку аграрних підприємств в умовах глобалізації економіки
Другие названия: Теоретические основы формирования стратегии развития аграрных предприятий в условиях глобализации экономики
. Theoretical bases of the strategy formation for the development of agrarian enterprises under the conditions of the economy globalization
Авторы: Різниченко, О.А.
Ключевые слова: розвиток;стратегія;аграрне виробництво;аграрні підприємства;економічне зростання;ефективність;глобалізація;развитие;стратегия;аграрное производство;аграрные предприятия;экономический рост;эффективность;глобализация;development;strategy;agrarian production;agrarian enterprises;economic growth;efficiency;globalization
Дата публикации: 20-фев-2019
Издательство: Харків : ХНАУ
Библиографическое описание: Різниченко О.А. Теоретичні основи формування стратегії розвитку аграрних підприємств в умовах глобалізації економіки. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. № 1. С.320-327.
Краткий осмотр (реферат): Різниченко О.А. Теоретичні основи формування стратегії розвитку аграрних підприємств в умовах глобалізації економіки. У статті проведено дослідження й здійснено обґрунтування теоретичних, методичних та практичних аспектів щодо формування і реалізації стратегії розвитку аграрних підприємств. Відповідно до умов здійснення сільськогосподарського виробництва проведено удосконалення механізмів стратегічного управління та планування на підприємствах даної галузі в сучасних умовах глобалізації економіки.
Ризниченко Е.А. Теоретические основы формирования стратегии развития аграрных предприятий в условиях глобализации экономики. В статье проведено исследование и осуществлено обоснование теоретических, методических и практических аспектов по формированию и реализации стратегии развития аграрных предприятий. Согласно условиям осуществления сельскохозяйственного производства проведено усовершенствование механизмов стратегического управления и планирования на предприятиях данной отрасли в современных условиях глобализации экономики.
Riznychenko O.A. Theoretical bases of the strategy formation for the development of agrarian enterprises under the conditions of the economy globalization. The theoretical, methodical and practical aspects concerning the formation and implementation of the strategy for the agrarian enterprises development have been substantiated. The terminological apparatus of the essence of the concept “strategy of an enterprise development” is specified and supplemented in the work. It is defined as a combination of the resource and market potentials which is specific for the agrarian enterprise and is the basis for the formation of the competitive advantages. The author's definition of “strategy” as a way of creating, implementing and maintaining the competitive advantages is proposed. In the course of the research it was discovered that when developing the strategy of the agrarian enterprise development it is necessary to take into account the seasonality, incompleteness of production in crop cultivation, the cyclic character of livestock products, the high risk of agricultural production, uneven incomes, slow turnover of capital and many other factors. The paper stresses that the strategy must ensure the sustainable economic growth, development of the agrarian enterprise and the increase in the competitiveness of its products. Meanwhile the concepts of “growth” and “development” are interrelated but they may differ. In the production sphere the development of an enterprise is possible not only with its simultaneous growth but also at its constant activity. It has been established that a strategy as a concept used in business can be applied to any sphere of activity regardless of its scale and economic characteristics. The paper substantiates the fact that the strategy is not just an idea of how to behave towards a competitor or an opponent; it affects the more fundamental aspects of the organization nature as an instrument of collective perception and action. A well-formed strategy allows you to organize and distribute the enterprise’s limited resources in the most effective way taking into account the changes in the external and internal environment.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4374
Располагается в коллекциях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. в.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №1



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.