Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4374
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРізниченко, О.А.-
dc.date.accessioned2022-08-06T07:23:49Z-
dc.date.available2022-08-06T07:23:49Z-
dc.date.issued2019-02-20-
dc.identifier.citationРізниченко О.А. Теоретичні основи формування стратегії розвитку аграрних підприємств в умовах глобалізації економіки. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. № 1. С.320-327.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4374-
dc.description.abstractРізниченко О.А. Теоретичні основи формування стратегії розвитку аграрних підприємств в умовах глобалізації економіки. У статті проведено дослідження й здійснено обґрунтування теоретичних, методичних та практичних аспектів щодо формування і реалізації стратегії розвитку аграрних підприємств. Відповідно до умов здійснення сільськогосподарського виробництва проведено удосконалення механізмів стратегічного управління та планування на підприємствах даної галузі в сучасних умовах глобалізації економіки.uk_UA
dc.description.abstractРизниченко Е.А. Теоретические основы формирования стратегии развития аграрных предприятий в условиях глобализации экономики. В статье проведено исследование и осуществлено обоснование теоретических, методических и практических аспектов по формированию и реализации стратегии развития аграрных предприятий. Согласно условиям осуществления сельскохозяйственного производства проведено усовершенствование механизмов стратегического управления и планирования на предприятиях данной отрасли в современных условиях глобализации экономики.uk_UA
dc.description.abstractRiznychenko O.A. Theoretical bases of the strategy formation for the development of agrarian enterprises under the conditions of the economy globalization. The theoretical, methodical and practical aspects concerning the formation and implementation of the strategy for the agrarian enterprises development have been substantiated. The terminological apparatus of the essence of the concept “strategy of an enterprise development” is specified and supplemented in the work. It is defined as a combination of the resource and market potentials which is specific for the agrarian enterprise and is the basis for the formation of the competitive advantages. The author's definition of “strategy” as a way of creating, implementing and maintaining the competitive advantages is proposed. In the course of the research it was discovered that when developing the strategy of the agrarian enterprise development it is necessary to take into account the seasonality, incompleteness of production in crop cultivation, the cyclic character of livestock products, the high risk of agricultural production, uneven incomes, slow turnover of capital and many other factors. The paper stresses that the strategy must ensure the sustainable economic growth, development of the agrarian enterprise and the increase in the competitiveness of its products. Meanwhile the concepts of “growth” and “development” are interrelated but they may differ. In the production sphere the development of an enterprise is possible not only with its simultaneous growth but also at its constant activity. It has been established that a strategy as a concept used in business can be applied to any sphere of activity regardless of its scale and economic characteristics. The paper substantiates the fact that the strategy is not just an idea of how to behave towards a competitor or an opponent; it affects the more fundamental aspects of the organization nature as an instrument of collective perception and action. A well-formed strategy allows you to organize and distribute the enterprise’s limited resources in the most effective way taking into account the changes in the external and internal environment.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectаграрне виробництвоuk_UA
dc.subjectаграрні підприємстваuk_UA
dc.subjectекономічне зростанняuk_UA
dc.subjectефективністьuk_UA
dc.subjectглобалізаціяuk_UA
dc.subjectразвитиеuk_UA
dc.subjectстратегияuk_UA
dc.subjectаграрное производствоuk_UA
dc.subjectаграрные предприятияuk_UA
dc.subjectэкономический ростuk_UA
dc.subjectэффективностьuk_UA
dc.subjectглобализацияuk_UA
dc.subjectdevelopmentuk_UA
dc.subjectstrategyuk_UA
dc.subjectagrarian productionuk_UA
dc.subjectagrarian enterprisesuk_UA
dc.subjecteconomic growthuk_UA
dc.subjectefficiencyuk_UA
dc.subjectglobalizationuk_UA
dc.titleТеоретичні основи формування стратегії розвитку аграрних підприємств в умовах глобалізації економікиuk_UA
dc.title.alternativeТеоретические основы формирования стратегии развития аграрных предприятий в условиях глобализации экономикиuk_UA
dc.title.alternative. Theoretical bases of the strategy formation for the development of agrarian enterprises under the conditions of the economy globalizationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. в.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.