Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/40701
Title: Features of business process management of tourist enterprises
Authors: Zaika, Svitlana
Hridin, Oleksandr
Zaika, Olena
Keywords: business processes;tourist enterprises;business process management;бізнес-процеси;туристичні підприємства;управління бізнес-процесами
Issue Date: 2023
Publisher: Львів: «Камула»
Citation: Zaika S., Hridin O., Zaika O. Features of business process management of tourist enterprises. Індустрія гостинності: стан, тенденції розвитку та перспективи галузі в умовах війни : збірник праць Міжнародного науково-практичного форуму (м. Львів, 19‒21 квітня 2023 р.). Львів: «Камула», 2023. С. 49-54
Abstract: The theoretical aspects of management of business processes of tourist enterprises in modern conditions are studied. The management of business processes of a tourist enterprise is defined as a managerial influence on the process of creating tourist offers using various methods and measures that ensure the efficient and rational operation of business processes in order to fully satisfy the demand for tourist services. The concept of improving the management of business processes of a tourist enterprise, which is based on four approaches that determine the methodology and directions of optimization of business processes, is considered. It has been established that understanding the peculiarities of the functioning of tourism enterprises contributes to the improvement of business process management, which increases their efficiency and competitiveness on the market.
Досліджено теоретичні аспекти управління бізнес-процесами туристичних підприємств в сучасних умовах. Визначено управління бізнес-процесами туристичного підприємства як управлінський вплив на процес створення туристичних пропозицій за допомогою застосування різноманітних методів та заходів, які забезпечують ефективну та раціональну роботу бізнес-процесів з метою повного задоволення попиту на туристичні послуги. Розглянуто концепцію удосконалення управління бізнес-процесами туристичного підприємства, що базується на чотирьох підходах, які визначають методику та напрями оптимізації бізнес-процесів. Встановлено, що розуміння особливостей функціонування підприємств туристичної сфери сприяє удосконаленню управління бізнес-процесами, що підвищує їх ефективність та конкурентоспроможність на ринку
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/40701
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zayika_INDUSTRIYA HOSTYNNOSTI_23_50-55.pdf718.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.