Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3804
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Клепко, С. Ф. | - |
dc.date.accessioned | 2022-07-26T06:52:08Z | - |
dc.date.available | 2022-07-26T06:52:08Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Клепко С. Ф. Постметодичні стратегії в освіті. Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація. 2018. № 11. С. 56-63. | uk_UA |
dc.identifier.isbn | 978-617-619-225-1 | - |
dc.identifier.issn | 2415-8488 | - |
dc.identifier.uri | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3804 | - |
dc.description.abstract | Розглядається сутність і зміст постметодичних стратегій у дидактиці та в публікаційній діяльності на прикладі науково-методичного журналу «Постметодика». Установлено відповідність останньої постметодичній дискусії у дидактиці іноземних мов. Пропонується розглядати постметодичні стратегії як спосіб розвитку інтеграції змісту освітніх галузей та розроблення часозбережувальних технологій навчання, як фундаментальні фактори руху освіти і науки до знаннєвих порогів. | uk_UA |
dc.description.abstract | Рассматривается сущность и содержание постметодических стратегий в дидактике и публикационной деятельности на примере научно-методического журнала «Постметодика». Установлено соответствие постметодического дискурса в публикациях «Постметодики» постметодической дискуссии в дидактике иностранных языков. Предлагается рассматривать постметодические стратегии как способ развития интеграции содержания образовательных областей и разработки времясохраняющих технологий обучения, что является фундаментальным фактором развития образовательных систем. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article deals with the essence and content of post-methods strategies of educational activity, in particular in didactics and publishing activities on the example of the scientific-methodological journal “Postmethodics”. The post-methods discourse’s correspondence in post-methods discussions in the teaching of foreign languages was established in post-methods publications. It is proposed to consider didactic post-methods strategies as a way of the development of the integration of the content of educational fields and the development of time-saving learning technologies, which is a fundamental factor in the development of educational systems. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ХНТУСГ | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація;№ 11 | - |
dc.subject | наука | uk_UA |
dc.subject | метод | uk_UA |
dc.subject | постметод | uk_UA |
dc.subject | методика | uk_UA |
dc.subject | постметодика | uk_UA |
dc.subject | навчання іноземних мов | uk_UA |
dc.subject | постметодичні стратегії | uk_UA |
dc.subject | часозбережувальні технології навчання | uk_UA |
dc.subject | спілкування | uk_UA |
dc.subject | наука | uk_UA |
dc.subject | метод | uk_UA |
dc.subject | постметод | uk_UA |
dc.subject | методика | uk_UA |
dc.subject | постметодика | uk_UA |
dc.subject | обучение иностранным языкам | uk_UA |
dc.subject | постметодические стратегии | uk_UA |
dc.subject | времясохраняющие технологии обучения | uk_UA |
dc.subject | общение | uk_UA |
dc.subject | science | uk_UA |
dc.subject | method | uk_UA |
dc.subject | post-method | uk_UA |
dc.subject | methodology | uk_UA |
dc.subject | post-methodology | uk_UA |
dc.subject | foreign language teaching | uk_UA |
dc.subject | post-methods strategies | uk_UA |
dc.subject | time-saving learning technologies | uk_UA |
dc.subject | communication | uk_UA |
dc.title | Постметодичні стратегії в освіті | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 11 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Filosofiya spilkuvannya_11_2018-56-63.pdf | 714.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.