Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/344
Title: | Consolidation of the role of corporate structures innovative development Посилення ролі інноваційного розвитку корпоративних структур |
Authors: | Velychko, Kateryna Borysova, Alina Nosach, Larisa Shapoval, Galyna |
Keywords: | innovations;marketing;innovative activity;innovations marketing;corporate structure;інновації;маркетинг;інноваційна діяльність;маркетинг інновацій;корпоративна структура;инновации;маркетинг;инновационная деятельность;маркетинг инноваций;корпоративная структура |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Citation: | Velychko K., Borysova A., Nosach L., Shapoval G. Consolidation of the role of corporate structures innovative development. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2018. Вип. 2(28). С. 152-165. |
Abstract: | The authors consider modern tendencies of innovative activity development
in corporate structures under conditions of competitive environment. The most
common scenarios of the creation of companies’ innovative development structure
taking into account the features of their innovative activity organization and
substantiation of imperfection reasons are investigated.
Use of the marketing component in the system of corporate structures’
innovative development as an important factor in meeting perspective needs of the
consumer and the factor of market opportunities expansion for innovative
development of corporate structures is emphasized.
Recommendations on the development of innovations marketing in corporate
structures that envisage market opportunities of innovative development
consolidation are proposed. Expediency of the relationship between marketing
research concerning the choice of new products during the interaction of all
participants in the innovation process is discovered. Розглянуто сучасні тенденції розвитку інноваційної діяльності в корпоративних структурах в умовах конкурентного середовища. Досліджено найбільш поширені сценарії створення структури інноваційного розвитку компаній з урахуванням особливостей організації їх інноваційної діяльності та обґрунтування причин недосконалості. Акцентовано увагу на застосуванні маркетингової складової в системі інноваційного розвитку корпоративних структур як важливому факторі задоволення перспективних потреб споживача та чинника розширення ринкових можливостей інноваційного розвитку корпоративних структур. Запропоновано рекомендації щодо розвитку маркетингу інновацій в корпоративних структурах, які передбачають посилення ринкових можливостей інноваційного розвитку. Розкрито доцільність взаємозв’язку маркетингового пошуку щодо вибору нових продуктів у ході взаємодії всіх учасників інноваційного процесу. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/344 |
Appears in Collections: | Випуск 2 (28) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2018_2_15.pdf | 584.01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.