Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/344
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVelychko, Kateryna-
dc.contributor.authorBorysova, Alina-
dc.contributor.authorNosach, Larisa-
dc.contributor.authorShapoval, Galyna-
dc.date.accessioned2022-05-30T12:54:05Z-
dc.date.available2022-05-30T12:54:05Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationVelychko K., Borysova A., Nosach L., Shapoval G. Consolidation of the role of corporate structures innovative development. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2018. Вип. 2(28). С. 152-165.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/344-
dc.description.abstractThe authors consider modern tendencies of innovative activity development in corporate structures under conditions of competitive environment. The most common scenarios of the creation of companies’ innovative development structure taking into account the features of their innovative activity organization and substantiation of imperfection reasons are investigated. Use of the marketing component in the system of corporate structures’ innovative development as an important factor in meeting perspective needs of the consumer and the factor of market opportunities expansion for innovative development of corporate structures is emphasized. Recommendations on the development of innovations marketing in corporate structures that envisage market opportunities of innovative development consolidation are proposed. Expediency of the relationship between marketing research concerning the choice of new products during the interaction of all participants in the innovation process is discovered.uk_UA
dc.description.abstractРозглянуто сучасні тенденції розвитку інноваційної діяльності в корпоративних структурах в умовах конкурентного середовища. Досліджено найбільш поширені сценарії створення структури інноваційного розвитку компаній з урахуванням особливостей організації їх інноваційної діяльності та обґрунтування причин недосконалості. Акцентовано увагу на застосуванні маркетингової складової в системі інноваційного розвитку корпоративних структур як важливому факторі задоволення перспективних потреб споживача та чинника розширення ринкових можливостей інноваційного розвитку корпоративних структур. Запропоновано рекомендації щодо розвитку маркетингу інновацій в корпоративних структурах, які передбачають посилення ринкових можливостей інноваційного розвитку. Розкрито доцільність взаємозв’язку маркетингового пошуку щодо вибору нових продуктів у ході взаємодії всіх учасників інноваційного процесу.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectinnovationsuk_UA
dc.subjectmarketing-
dc.subjectinnovative activity-
dc.subjectinnovations marketing-
dc.subjectcorporate structure-
dc.subjectінновації-
dc.subjectмаркетинг-
dc.subjectінноваційна діяльність-
dc.subjectмаркетинг інновацій-
dc.subjectкорпоративна структура-
dc.subjectинновации-
dc.subjectмаркетинг-
dc.subjectинновационная деятельность-
dc.subjectмаркетинг инноваций-
dc.subjectкорпоративная структура-
dc.titleConsolidation of the role of corporate structures innovative developmentuk_UA
dc.titleПосилення ролі інноваційного розвитку корпоративних структур-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 2 (28)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2018_2_15.pdf584.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.