Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/33817
Title: | Challenging project work in the english for specific purposes course in distance learning mode |
Other Titles: | Проектна робота в курсі англійської мови за умов дистанційного навчання |
Authors: | Anastasieva, Oksana Anatoliyivna Yemelyanova, Yevgeniya Stepanivna |
Keywords: | English for specific purposes (ESP);distance learning;authentic materials;project work;motivation;individual work;англійська мова за професійним спрямуванням;дистанційне навчання;автентичні матеріали;проектна робота;мотивація;індивідуальна робота |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Харків |
Citation: | Anastasieva O. A., Yemelyanova Y. S. Challenging project work in the english for specific purposes course in distance learning mode. STUDIA SLOBOZHANICA. Матеріали всеукраїнської науково-методичної конференції «Слобожанський гуманітарій – 2023», 6 квітня 2023 р. Харків: ДБТУ, 2023. С. 3-12. |
Abstract: | The paper considers the project work as a form individual activity
of a student in the course of English for specific purposes (ESP) in the distance
learning mode. The expediency of the implementation of such a task into ESP
program of students with different levels of English proficiency, including in
groups elementary and intermediate level of English (A2-B1), has been considered.
It has been shown that this type of work encourages the acquisition of knowledge,
the search for certain information to solve practical problems, and, thus, activates
cognitive activity. It has been stressed that accomplishing a project is based on
planning, forecasting, decision making, development, research, work with
authentic materials, i.e. those aspects of the activity that the future specialist needs,
and also teaches to acquire knowledge independently through individual work and
during distance learning. У статті розглядається проектна робота як форма індивідуальної діяльності студента з курсу англійської мови за професійним спрямуванням в режимі дистанційного навчання. Розглянуто доцільність впровадження такого завдання в програму для студентів з різним рівнем володіння англійською мовою, у тому числі в групах початкового та середнього рівня англійської мови (А2-В1). Показано, що такий вид роботи спонукає до засвоєння знань, пошуку певної інформації для вирішення практичних завдань, а отже, активізує пізнавальну діяльність. Підкреслено, що виконання проекту базується на плануванні, прогнозуванні, прийнятті рішень, розробці, дослідженні, роботі з автентичними матеріалами, тобто тими аспектами діяльності, які потрібні майбутньому фахівцю, а також навчає самостійно здобувати знання через індивідуальну роботу та під час дистанційного навчання. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/33817 |
Appears in Collections: | STUDIA SLOBOZHANICA |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Slobozhanskyy_humanitariyi_2023_3-12.pdf | 168.33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.