Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3324
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГринько, Павло Леонідович-
dc.date.accessioned2022-07-15T12:12:13Z-
dc.date.available2022-07-15T12:12:13Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationГринько П.Л. Методологічні підходи до визначення структури інтелектуального капіталу організацій в умовах цифрової економіки. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2021. Вип. 1(33). С. 147-155.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3324-
dc.description.abstractРозглянуто існуючі методологічні підходи до визначення структури інтелектуального капіталу. Ураховуючи особливості діяльності організацій в умовах цифрової економіки, запропоновано модель інтелектуального капіталу. Визначено ключові аспекти його формування в умовах цифровізації сучасної економіки, що виявляється в накопиченні людського, ресурсного, організаційно-структурного, споживчого, клієнтського, інноваційного, цифрового та іншого видів капіталу. Розглянуто процес поступових трансформацій персоналу в контексті теорії поколінь. Досліджено вимоги до кваліфікації сучасного менеджера та його відповідальність в умовах цифровізації.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers the issues of methodological approaches to the formation of the structure of intellectual capital, which is one of the main factors in the success of organizations in the digital economy. This concept is multifaceted and many domestic and foreign researchers give only a general formulation of it, which preserves the uncertainty and makes the problem of intellectual capital management unresolved in organizations, especially in the digital economy. Given the peculiarities of organizations in a digital economy, a model of the structure of intellectual capital is proposed. The structure proposes to include the following components of intellectual capital: human, resource, organizational and structural, digital, innovative, consumer and customer types of capital. The accumulation of these types of capital is a key aspect of its formation in the digital modern economy. Today, various social networks play a significant role, from which you can get a lot of useful information about employers and employees, as well as competition, which has significantly intensified between companies in the field of finding and attracting the most talented and qualified professionals. The article considers the influence of generation theory on the process of gradual personnel transformations. The author determined that intellectual capital plays a major role in the innovative development of both organizations and business in general, and the growth of knowledge of management staff, leads to new professionals, with a new understanding of business goals of organizations, their strategic and tactical objectives in the context of digitalization.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectінтелектуальний капіталuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.subjectбізнесuk_UA
dc.subjectпоколінняuk_UA
dc.subjectцифрові технологіїuk_UA
dc.subjectintellectual capitaluk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.subjectbusinessuk_UA
dc.subjectgenerationsuk_UA
dc.subjectdigital technologiesuk_UA
dc.titleМетодологічні підходи до визначення структури інтелектуального капіталу організацій в умовах цифрової економікиuk_UA
dc.title.alternativeMethodological approaches for the determination of the structure of intellectual capital of organizations in a digital economyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (33)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
+реп.13.pdf715.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.