Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3070
Назва: Совершенствование метода оценки надежности тормозной системы колесной машины
Інші назви: Удосконалення методу оцінки надійності гальмівної системи колісної машини
Improvement of reliability assessing method of the wheeled vehicle brake system
Автори: Полянский, А. С.
Дубинин, Е. А.
Клец, Д. М.
Задорожняя, В. В.
Ключові слова: метод;надежность;тормозная система;шарнирно-сочлененный;метод;надійність;гальмівна система;шарнірно-зчленований;method;reliability;brake system;articulated
Дата публікації: 2015
Видавництво: ХНТУСГ
Бібліографічний опис: Полянский А. С., Дубинин Е. А., Клец Д. М., Задорожняя В. В. Совершенствование метода оценки надежности тормозной системы колесной машины. Інженерія природокористування. 2015. № 1 (3). С. 12-15.
Серія/номер: Інженерія природокористування;№ 1 (3)
Короткий огляд (реферат): Надежная работа тормозных систем колесных машин оказывает влияние на их устойчивость, что проявляется отсутствием склонности к заносу при торможении и возможностью остановиться за минимально возможное время. Предложен усовершенствованный метод оценки надежности тормозной системы шарнирно-сочлененной колесной машины с использованием метода парциальных ускорений. Рассмотрена схема сил, действующих на шарнирно-сочлененную колесную машину при торможении с незаблокированными колесами, при условии возможного складывания ее секций. Получен критерий в виде углового ускорения в плоскости дороги ωz  , по величине и знаку которого можно судить об отказе тормозных механизмов. При торможении с работоспособными тормозными механизмами ωz ≤ 0 (стабилизирующее парциальное угловое ускорение будет превышать возмущающее парциальное угловое ускорение) колесная машина будет обладать запасом устойчивости. При достижении ωz > 0 машина станет неустойчивой, что может свидетельствовать о неправильной работе тормозной системы. Критерий учитывает современный уровень развития колесных машин, позволяющий создать тормозное управление, в котором распределение тормозных сил между осями осуществляется в соответствии с распределением нормальных реакций дороги. Полученные результаты могут быть использованы при проектировании, производстве и эксплуатации шарнирно-сочлененных колесных машин.
Надійна робота гальмівних систем колісних машин впливає на їх стійкість, що проявляється відсутністю схильності до заносу при гальмуванні і можливістю зупинитися за мінімально можливий час. Запропоновано удосконалений метод оцінки надійності гальмівної системи шарнірно-зчленованої колісної машини з використанням методу парціальних прискорень. Розглянуто схему сил, діючих на шарнірно-зчленовану колісну машину при гальмуванні з незаблокованими колесами, за умови можливого складання її секцій. Отримано критерій у вигляді кутового прискорення в площині дороги ωz  , за величиною і знаком якого можна судити про відмову гальмівних механізмів. При гальмуванні з працездатними гальмівними механізмами ωz ≤ 0 (стабілізуюче парціальне кутове прискорення буде перевищувати збурююче парціальне кутове прискорення) колісна машина буде володіти запасом стійкості. При досягненні ωz > 0 машина стане нестійкою, що може свідчити про неправильну роботу гальмівної системи. Критерій враховує сучасний рівень розвитку колісних машин, що дозволяє створити гальмівне управління, в якому розподіл гальмівних сил між осями здійснюється відповідно до розподілу нормальних реакцій дороги. Отримані результати можуть бути використані при проектуванні, виробництві та експлуатації шарнірно-зчленованих колісних машин.
Reliable operation of wheeled vehicles brake systems has an impact on their stability, which manifested a lack of propensity to skidding when braking and the ability to stay in the shortest possible time. The improved method for assessing the reliability of the articulated wheeled vehicle brake system using the method of partial acceleration is offered. The scheme of the forces acting on the articulated wheeled vehicle when braking with the unlocked wheels, provided the possibility of folding its sections, is reviewed. The criterion in the form of angular acceleration in the plane of the road ωz  , on the magnitude and sign of which can be seen on the refusal of brake mechanisms, is received. When braking with operable brakes ωz ≤ 0 (stabilizing partial angular acceleration exceeds the disturbing partial angular acceleration) wheeled vehicle will have a margin of stability. Upon reaching 0 ωz > the vehicle becomes unstable, which may indicate of the braking system malfunction. The criterion takes into account the current level of wheeled vehicles, allowing to create a braking control in which the brake force distribution between the axles is in accordance with the distribution of the normal reaction of the road. The results can be used in the design, manufacture and operation of articulated wheeled vehicles.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3070
ISSN: 2311-1828
Розташовується у зібраннях:№ 1 (3)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdf365.33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.