Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3004
Назва: | Вибір раціонального режиму роботи МТА на основі аналізу еліпсоїда функціонування |
Інші назви: | Выбор рационального режима МТА на основе анализа эллипсоида функционирования Selecting the efficient mode of MTU by analyzing the functioning of ellipsoid |
Автори: | Шуляк, М. Л. |
Ключові слова: | прискорення трактора;тягово-динамічні властивості;експериментальні дослідження;вектор прискорення;ускорение трактора;тягово-динамические свойства;экспериментальные исследования;вектор ускорения;acceleration of the tractor;traction and dynamic properties;experimental research;vector of acceleration |
Дата публікації: | 2016 |
Видавництво: | ХНТУСГ |
Бібліографічний опис: | Шуляк М. Л. Вибір раціонального режиму роботи МТА на основі аналізу еліпсоїда функціонування. Інженерія природокористування. 2016. № 2 (6). С. 99-104. |
Серія/номер: | Інженерія природокористування;№ 2 (6) |
Короткий огляд (реферат): | Необхідність проведення оцінки функціонування МТА є однією з важливих задач сучасної науки. З великою ймовірністю можливо стверджувати що, як тягова концепція трактора, так і методи оцінки тягово-динамічних і економічних властивостей потребують змін в умовах сучасного тракторобудування. Особливу актуальність ці питання набувають при оцінці тягових параметрів закордонних тракторів великої енергонасиченості. Звичайні тягові випробування не дають можливості оцінити потенційні можливості тракторів бо реалізувати потужність двигуна через рушії енергонасиченого трактора дуже важко. Сталий режим руху супроводжується появою поздовжніх лінійних прискорень, що викликають коливання лінійної швидкості машини, щодо свого середнього значення. Запропоновано розглянути сталий рух МТА, як послідовність розгонів та сповільнень. Аналіз напряму вектора повного прискорення дозволяє стверджувати, що будь-які відхилення цього вектора від осей ординат і аплікат викликають шкідливу роботу і втрату енергії. Залежно від знака проекції, робота вздовж напрямку руху є додатковою втратою енергії, і в той же час умовою динамічної рівноваги. Умовою динамічної рівноваги є рівність по модулю від’ємних і додатних проекцій вектора на вісь абсцис. Для вибору оптимального режиму роботи МТА необхідно оцінювати динамічні втрати при сталому русі, що виникають при коливанні дійсної швидкості руху. В статті наведений аналіз напряму вектора повного прискорення МТА та встановлено, що будь-які відхилення цього вектора від осей ординат і аплікат викликають втрату енергії. Запропоновано метод аналізу режимів роботи, що спирається на оцінці об’єму області функціонування та відносної частоти розподілу проекцій прискорення стосовно ядра поверхні другого порядку. Запропонований принцип аналізу роботи МТА дозволить швидко визначити оптимальний режим та запропонувати заходи спрямовані на подальше зниження втрат енергії. Необходимость проведения оценки функционирования МТА является одной из важных задач современной науки. С большой вероятностью можно утверждать, что, как тяговая концепция трактора, так и методы оценки тягово-динамических и экономических свойство требуют изменений в условиях современного тракторостроения. Особую актуальность эти вопросы приобретают при оценке тяговых параметров иностранных тракторов большой энергонасыщнености. Обычные тяговые испытания не дают возможности оценить потенциальные возможности тракторов, поэтому реализовать мощность двигателя через движители энергонасыщенного трактора очень трудно. Установившийся режим движения сопровождается появлением продольных линейных ускорений, вызывают колебания линейной скорости машины, относительно своего среднего значения. Предложено рассмотреть постоянное движение МТА, как последовательность разгонов и замедлен. Анализ направления вектора полного ускорения позволяет утверждать, что любые отклонения этого вектора от осей ординат и аппликат вызывают вредную работу и потерю энергии. В зависимости от знака проекции, работа вдоль направления движения является дополнительной потерей энергии, и в то же время условием динамического равновесия. Условием динамического равновесия является равенство по модулю отрицательных и положительных проекций вектора на ось абсцисс. Для выбора оптимального режима работы МТА необходимо оценивать динамические потери при установившемся движении, возникающие вследствие колебаний действительной скорости движения. В статье приведен анализ направления вектора полного ускорения МТА и установлено, что любые отклонения этого вектора от осей ординат и аппликату вызывают потерю энергии. Предложен метод анализа режимов работы, опирающейся на оценке объема области функционирования и относительной частоты распределения проекций ускорения относительно ядра поверхности второго порядка. Предложенный принцип анализа работы МТА позволит быстро определить оптимальный режим и предложить меры направленные на снижение потерь энергии. Nesessary evaluating of functioning MTA is one of important tasks of modern science. The traction concept of the tractor and evaluation methods of traction and dynamic and economic properties will be changed in the conditions of modern tractor construction. This can be approved with a high probability. These questions acquire special relevance in case of assessment of tractive parameters of foreign tractors of a large power intensity. Normal tractive tests don't give the chance to evaluate potential opportunities of tractors. Therefore it is very difficult to realize engine capacity by means of propulsions unit of the power saturated tractor. The set mode of movement is followed by appearance of longitudinal linear accelerations which cause oscillations of the line speed of the machine. It occurs concerning the mean value. It has been offered to consider constant movement of MTA as the sequence of accelerations and decelerations. Any deviations of this vector from ordinate axes and z-coordinates cause harmful operation and loss of energy. The analysis of the direction vector of full acceleration depending on a sign of a projection allows to claim that operation along the direction of movement is additional loss of energy and a condition of a dynamic equilibrium. A condition of a dynamic equilibrium is equality on the module of the negative and positive projections of a vector to an abscissa axis. For a choice of an optimum operation mode of MTA it is necessary to estimate dynamic losses in case of the set movement which arise owing to oscillations of the actual speed of movement. The analysis of the direction vector of full acceleration of MTA has been provided in article. It was set that any deviations of this vector from ordinate axes and z-coordinate cause energy loss. The method of the analysis operation modes which is based on assessment of volume of functioningarea and the relative frequency of distribution projections of an acceleration surface kernelof the second order has been offered. The offered principle of the analysis of operation MTA will allow to define quickly the optimum mode and to propose measures the energies directed to lowering of losses. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3004 |
ISSN: | 2311-1828 |
Розташовується у зібраннях: | № 2 (6) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
20.pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.