Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2800
Title: Маркетингові дослідження щодо підвищення ефективності просування на вітчизняний ринок нових функціональних продуктів
Other Titles: Marketing research to improving the efficiency promotion on domestic market new functional foods
Authors: Михайлов, Валерій Михайлович
Чуйко, Марина Миколаївна
Чуйко, Андрій Миколайович,
Keywords: маркетинг;дослідження;споживчий;продукт;анкетування;ефективність;позиціонування;функціональний;marketing;research;consumer;product;functional;survey;efficiency;positioning
Issue Date: 2014
Publisher: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Citation: Михайлов В. М., Чуйко М. М., Чуйко А. М. Маркетингові дослідження щодо підвищення ефективності просування на вітчизняний ринок нових функціональних продуктів. Прогресивні техніка та технології харчових виробництв ресторанного господарства і торгівлі. 2014. Вип. 1(19). C. 7-15.
Abstract: Проведено маркетингові дослідження щодо можливості підвищення ефективності просування на споживчий ринок України нових продуктів харчування функціонального призначення. На підставі проведених досліджень розроблено методологічні підходи та ефективні принципи позиціонування інноваційних функціональних харчових продуктів на вітчизняному ринку.
The work carried out market research on the possibility of increasing the efficiency of promotion to the consumer market Ukraine novel functional foods. The results of a questionnaire survey of managers of food processing industry and trade have shown that they generally have a positive attitude to the production and delivery to the consumer market of functional foods. Established that one of the main obstacles to food and processing industry to produce functional foods is the lack of economic interest and institutional arrangements of local authorities should develop programs that support and maintain the health of the population. Based on the findings the methodological approaches and principles of effective positioning of innovative functional food products on the domestic market. Thus, the model of increasing the efficiency of communication with the consumer in the derivation of functional foods for the consumer market, and develop interventions for consumers with a negative perception of functional foods due to lack of information, or distorted information about them. Methodological approaches to improve the efficiency of promoting functional foods to the consumer market include identifying the demands of consumers, which vary depending on several factors, and the design of functional foods in the form of evidence of benefits of a new product and new product positioning.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2800
Appears in Collections:Випуск 1 (19)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pt_2014_1_3.pdf255.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.